Van zuiver H2O bestaat er maar 1 soort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vele merken maar één water, met meer of minder verontreinigingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg veel soorten.
Kijk voor de gein eens op de site van de waterwinkel in Amsterdam:
http://www.springwater.nl/ww/nl/index.html

Hier zijn watermerken van over de hele wereld te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk 'oneindig' veel. Geen enkele fles drinkwater zal exact dezelfde hoeveelheid van de voorkomende stoffen bevatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schijnen 291 soorten mineraalwater te zijn, maar niet allemaal beter dan leiding water, wel duurder!

Dat mineraalwater niet altijd aan de drinkwaternormen voldoet, blijkt uit een onderzoek naar 291 soorten mineraalwater uit 41 landen.
Onderscheid tussen verschillende soorten mineraalwater maken we meestal op basis van de hoeveelheid opgeloste stoffen, het chloridegehalte en de waterhardheid. Daardoor lijken het Nederlandse leidingwater en het gemiddelde Belgische en Nederlandse mineraalwater sterk op elkaar. Leidingwater bevat veelal iets meer chloride. Wat prijs betreft, is er echter een hemelsbreed verschil: leidingwater is gemiddeld vijfhonderd keer goedkoper dan mineraalwater.