Wat is er aan de hand met mij zak aardappeltjes?

In de koelkast heb ik een zak krieltjes liggen (al wel bijna 6 dagen) maar hij is helemaal opgeblazen ofzo. Terwijl hij nog goed is tot de 15e. Wat kan dit zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heb ik ook een paar keer gehad. De aardappels zijn dan gaan gisten, dit omdat ze niet vacuum verpakt zitten. Ze smaken door het gisten zurig, dus gooi ze maar weg.

gas vorming, de aardappels zijn tot ontbinding overgegaan, niet meer eten dus

als je bijvoorbeeld sla (veldsla, rucola, eikenbladsla) of aardappeltjes (kriel, schijf) in plastic verpakt koopt, kun je dat het beste dezelfde of de volgende dag opeten. de datum die er opstaat als uiterste houdbaarheidsdatum, klopt niet altijd. Toegevoegd na 1 minuut: het is niet meer eetbaar, dus weg ermee.

Het bol staan van de verpakking duidt waarschijnlijk op een breuk in de koelketen. Dat wil zeggen dat de temperatuur van de verpakking te hoog is opgelopen. Daardoor kunnen de aardappeltjes bederven en kan de verpakking bol gaan staan. Wij adviseren deze aardappeltjes niet meer te eten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100