Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er aan de hand met mij zak aardappeltjes?

In de koelkast heb ik een zak krieltjes liggen (al wel bijna 6 dagen) maar hij is helemaal opgeblazen ofzo. Terwijl hij nog goed is tot de 15e. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
70.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat heb ik ook een paar keer gehad. De aardappels zijn dan gaan gisten, dit omdat ze niet vacuum verpakt zitten. Ze smaken door het gisten zurig, dus gooi ze maar weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is de zak niet koel genoeg bewaard, of niet helemaal goed behandeld in de fabriek.
Als de houdbaarheid nog niet verlopen is, en je weet zeker dat je de zak goed behandeld hebt: terug naar de super en omruilen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn niet meer goed. Ik heb dit heel vaak gehad met mijn zakken krieltjes of schijfjes (ben blijkbaar nogal hardleers :-)). 2 dingen doe ik nu: héél voorzichtig met de zak (niet in het winkelmandje keilen dus), en binnen 2 a 3 dagen consumeren
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Maak maar eens open en ga eens ruiken...WALGELIJK!
Heb ik ook wel eens. Advies: Prullebak
gas vorming, de aardappels zijn tot ontbinding overgegaan, niet meer eten dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je bijvoorbeeld sla (veldsla, rucola, eikenbladsla) of aardappeltjes (kriel, schijf) in plastic verpakt koopt, kun je dat het beste dezelfde of de volgende dag opeten.
de datum die er opstaat als uiterste houdbaarheidsdatum, klopt niet altijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is niet meer eetbaar, dus weg ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bol staan van de verpakking duidt waarschijnlijk op een breuk in de koelketen. Dat wil zeggen dat de temperatuur van de verpakking te hoog is opgelopen. Daardoor kunnen de aardappeltjes bederven en kan de verpakking bol gaan staan. Wij adviseren deze aardappeltjes niet meer te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding