Toetjes die je zelf maakt, zijn eigenlijk het goedkoopts. Maar een pakje Dr. Oetker kwarktaart is ook niet al te duur geloof ik. Je kan er hele leuke dingen mee doen, en er zijn veel leuke receptjes. Is simpel te maken. Alhoewel je ze ook van andere merken hebt, die wel goedkoper zijn natuurlijk. Verder heb ik nog wat andere leuke site's voor je gevonden. Smakelijk!

http://www.oetker.nl/oetker_nl/html/default/debi-5dhfqg.nl.html

http://kooitje.infoteur.nl/specials/makkelijke-toetjes.html

En dit zijn geloof ik écht de goedkooptste toetjes:

http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=toetje&keuken_id=Z
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Goedkoop is vers fruit. Maak het schoon, snij het in stukjes en verdeel over 4 schaaltjes. Eventueel wat ijs en/of slagroom erbij en smullen maar. Het is niet héél goedkoop, maar wel betaalbaar.
En anders kun je ook vla geven i.p.v. fruit, is nog veel goedkoper, maar of het net zo lekker is...........?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal een handvol walnoten om te kraken en te eten.
Goedkoop, gezond en gezellig natafelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of allemaal een schaaltje yoghurt, desnoods met een paar stukjes gepelde walnoot er in.

Je kunt ook een meloen in 4 stukken snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker, walnoten! Ook erg lekker: yoghurt met walnoten en sinaasappel en honing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet heel goedkoop en dit zijn nogal wat dingen om te kopen.
Hangop is erg lekker; dikke uitgelekte yoghurt gemengd met slagroom. Extra lekker met wat (rood) fruit er in - dit kan je goedkoop kopen bij de AH uit de diepvries...

Of wat dacht je van zelfgemaakte warme chocomel? Eventueel met slagroom en/of rum...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder maakte altijd custardvla (vanillevla).
Van een pakje custard en wat melk en suiker maak je heel veel toetjes.
Ik doe dat nu ook nog vaak met mijn kleindochter.

ALs je dat in aparte bakjes doet, kun je het versieren met kloddertjes jam. Of met chocoladehagel. Of met chocoladevlokken. Of vanalles. Dan ziet het er feestelijk uit. En al met al echt heel goedkoop.
Wil je wat geld uitgeven, dan is slagroom er op natuurlijk heerlijk.

Soms doen we er cacao door.
Dan heb je chocoladevla.
[Van een pakje cacao en wat melk en suiker maak je ook heel veel chocolademelk.]

Als je steviger pudding wilt, dan neem je wat minder custard.

Wat heel feestelijk is: een deel vanillevla, een deel chocoladevla en dan om en om in een vorm gieten.
Mag een glazen schaal zijn.
Nog feestelijker als je er om en om een laagje koekjes, mariakaakjes tussen legt.
Puddingvorm omkeren op een mooi bord en toefjes slagroom erover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw kleindochter zal vast wel graag,en vaak, bij oma willen eten!;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of opa???
yoghurt, kwark, lobbig geklopte slagroom en basterd suiker door elkaar roeren, met stukjes appel.
Daar doe ik een moord voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kant-en-klaar zijn de roomyoghurttoetjes van de Aldi een aanrader. Met een bolletje vanilleijs uit die grote rode bak van de Lidl met wat chocolade- of vruchtensaus en eventueel een toefje slagroom kun je voor weinig geld ook prima voor de dag komen. Wat gemengd, vers en kleingesneden fruit (drupje citroensap tegen verkleuren) en een toefje slagroom is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak een pannekoekje en doe er een bolletje ijs is en wat poedersuiker erover. Ziet er nog leuk uit ook.
Ik doe het zelf ook vaak met kwark wat ik even kort invries dat het net stevig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vla-flip.
half vla half yoghurt, met een scheutje limonade.
13 jaar geleden
een mona pudding
mmmmm, iedere keer weer smullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is in verhouding met de hoeveelheid die je krijgt toch absoluut niet goedkoop?
Zelf maak ik veel gebruik van custard.
Een heel sjiek dessert (ik praat dan niet meer over een toetje) wat je er van kunt maken is créme brûlée (alleen de naam al) Wat je nodig hebt is 300 ml slagroom en 700 ml melk 65 gram suiker en 65 gram custard kristal suiker.
Materiaal zijn stenen bakjes en een hobby brandertje om de suiker te karameliseren.
Kosten voor een liter is dan ca. 1 euro genoeg voor 6 toetjes.
Natuurlijk uit te breiden met vers fruit of andere garnituur als wafeltjes o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelcrumble!
Ingrediënten voor 6 personen(met 4 komt het ook wel op):

Het deeg:
* 200 g zelfrijzend bakmeel,
* 125 g suiker,
* 120 g boter in kleine blokjes
De vulling:
* 500 g appels geschild en in blokjes,
* 80 g suiker,
* 2 theel kaneel.

Verwarm de oven voor op 200 graden C.
Vet een lage ovenschaal(of 6 kleine vuurvaste potjes) in met wat boter.
Meng het meel met de suiker,roer de klontjes boter erdoor een wrijf het mengsel tussen je vinger tot je een kruimelig deeg krijgt.
Meng de appelblokjes met de suiker en de kaneel en doe ze in de ingevette ovenschaal.
Strooi de deegkruimels erover,druk lichtjes aan.
Bak de appelcrumble in het midden van de voorverwarmde oven gedurende 30 minuten tot deze mooi lichtbruin is.
Je kunt dit recept natuurlijk ook met andere fruitsoorten maken zolang er maar niet al te veel vocht in zit.
Eventueel kun je er een bolletje roomijs bij serveren.

Ook lekker fris en goedkoop is een appelmilkshake(of ander fruit naar keuze)

Ingrediënten voor 4 personen:
* 2 appels,geschild en in stukjes,
* 1/2 l melk,
* beetje kaneelpoeder,
* 1/4 l volle (is het lekkerst maar halfvol kan ook) yoghurt,
* 2 eetl vloeibare honing (of suiker).
Gewoon alles in de blender en mixen,ijskoud het lekkerst.

En voor straks wanneer ze weer wat goedkoper zijn,lekker aardbeien met slagroom.
Je kunt ook bananasplit maken,snij per persoon een banaan in de lengte doormidden,leg de twee helften op een mooi schaaltje,daartussen een paar bolletjes vanille-roomijs,chocoladesaus erover en bestrooien met gehakte nootjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tompoes!
zoek maar op bij elke supermarkt heb je ze mmmm !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk meer geschikt voor 's winters, maar bij ons het jaar door een topper: Apple Crumble.

4 appels schillen en in kleine stukjes in een beboterde ovenschaal leggen. Suiker en kaneel erover.

van 100 gr. bloem, 100 gr. boter en 80 gr. suiker, zakje vanillesuiker, nog wat kaneel en amandelpoeder een kruimelig deeg maken. (makkelijk in de keukenmachine, vooral niet te lang mengen)

kruimeldeeg over de appels verdelen, ca. 30 min. bakken in oven van 175 - 180 graden. warm opdienen.

toch wat geld over? serveer er verse slagroom of vanilleijs bij. En anders zelfgemaakte vanillevla.

In plaats van amandelpoeder neem ik wel eens een paar eetlepels geschaafde amandelen, die ik wel iets fijner heb gemaakt.

smullenmaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijstepap...? Kost per saldo twee keer niets, en is met rozijntjes etc op te leuken. Hartstikke lekker, en nog redelijk gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bak ijs , en een spuitbus slagroom, en je hebt een heerlijk goedkoop toetje voor meerdere personen
iedereeen vind het lekker,
en je kan er eventueel nog fruit stukjes overheen doen.