Hoe smaakt schepijs met ijsssmaak?

Je hebt schepijs in alle soorten en maten, maar hoe smaakt schepijs met ijssmaak, dus geen waterijs -> ijsklontje, maar schepijs.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
IJselijk lekker.
capthavoc
11 jaar geleden
hier is geen ijs van te maken ? ijs met ijssmaak bestaat niet. je heb ijs met een smaak in de meeste gevallen simpelweg vanille roomachtig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals Pelle aangeeft: als je ijs maakt zonder enige (smaak) toevoeging krijg je melk- of roomijs.

Antwoorden (2)

Neutraal, naturel. Het belangrijkste ingrediënt van schepijs is melk, dus je krijgt een soort melkijssmaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn standaard ijsrecept zit ook room. Dus zonder aardbeien of andere vruchten, en zonder vanille, blijft melk- of roomijs over.
Als je ijs maakt (of koopt) smaakt het naar de ingrediënten die gebruikt zijn. Waterijs zonder toevoeging smaakt naar water, vruchtenijs smaakt naar de gebruikte vruchten, yoghurtijs naar yoghurt en roomijs smaakt naar room.
Je schepijs smaakt dus naar de gebruikte ingrediënten.