Kan ik beter jam of appelstroop op brood doen?

En dan waar je het minst 'dik' van word. Qua calorieen scheelt het niet veel, extra aardbeien jam en rinse appelstroop. Maar hoe qua koolhydraten en suikers? Wat is beter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou appelstroop kiezen... Ivm met het ijzer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het qua kcal niet veel scheelt scheelt het ook niet veel qua koolhydraten en suikers, de kcal komen hier niet uit vet, eiwit of alcohol.
Ritsuka
11 jaar geleden
Probeer ook eens hartig beleg op brood te doen, magere vleeswaren bijvoorbeeld.
Of een plakje kaas met sla, tomaat en/of komkommer erbij, heerlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is beter jam of appelstroop je het minst dik van wordt: de hoeveelheid calorieen is leidend. Als het onderling niet veel scheelt, maakt het voor 'dik worden' niet uit.
Of je dan wil kiezen voor jam of appelstroop is meer een kwestie van smaak, prijs enz.

Antwoorden (4)

Dit kan je zelf bepalen... In een eetlepel appelstroop zitten 44 kcal, in gewone jam (één portie voor op de boterham) 36 kcal, en in halvajam 17 kcal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je precies evenveel gram op je boterham smeert dan is appelstroop iets hoger in kcal, iets hoger in koolhydraten en iets lager in suikers.

Dus als je gewend bent iets meer jam op je brood te doen maakt het voor het 'dik worden' niets uit. Je zou appelstroop kunnen kiezen omdat het veel ijzer bevat maar dat vroeg je niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou voor appelstroop gaan, maar dan zonder suiker.
Zonnatura heeft deze in het assortiment. In jam zitten meer suikers en daarentegen heeft appelstroop meer voedingsstoffen erin zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou appelstroop nemen die bevat veel ijzer.
Er zijn appelstroop te koop die minstens 70 procent bestaan uit vruchten zonder toegevoegde suikers.
Of appelstroops met dadels dat zijn pure vezels.
Ze zijn in reformwinkels te koop.