Kan ik beter jam of appelstroop op brood doen?

En dan waar je het minst 'dik' van word. Qua calorieen scheelt het niet veel, extra aardbeien jam en rinse appelstroop. Maar hoe qua koolhydraten en suikers? Wat is beter?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kan je zelf bepalen... In een eetlepel appelstroop zitten 44 kcal, in gewone jam (één portie voor op de boterham) 36 kcal, en in halvajam 17 kcal.

Bronnen:
http://www.caloriewijzer.com/productena.htm

Als je precies evenveel gram op je boterham smeert dan is appelstroop iets hoger in kcal, iets hoger in koolhydraten en iets lager in suikers. Dus als je gewend bent iets meer jam op je brood te doen maakt het voor het 'dik worden' niets uit. Je zou appelstroop kunnen kiezen omdat het veel ijzer bevat maar dat vroeg je niet.

Bronnen:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedings...
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedings...

ik zou voor appelstroop gaan, maar dan zonder suiker. Zonnatura heeft deze in het assortiment. In jam zitten meer suikers en daarentegen heeft appelstroop meer voedingsstoffen erin zitten.

Ik zou appelstroop nemen die bevat veel ijzer. Er zijn appelstroop te koop die minstens 70 procent bestaan uit vruchten zonder toegevoegde suikers. Of appelstroops met dadels dat zijn pure vezels. Ze zijn in reformwinkels te koop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100