Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Binnen welk termijn treed refeeding op?

Client heeft 5 weken niet gegeten (alleen 1 schaaltje yoghurt per dag) en hoog gedoseerde multivitamine gebruikt, is er nu een risico op refeeding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
740
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet meer details weten anders is er geen antwoord mogelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wikipedia zegt dat indien men 5 achtereenvolgende dagen geen voedsel tot zich neemt er kans bestaat op refeeding.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

mijn vraag is natuurlijk: over wat voor "soort" cliënt hebben we het? is dit iemand die een bepaald doel wil bereiken of vanuit een geestelijke handicap of psychiatrische aandoening of vanuit een ziekte (bijv. door maag/darmaandoening). Ik heb zelf door ziekte van crohn lange tijd weinig tot niks gegeten (veel pijn zodra eten in maag kwam) en dit moest weer langzaam opgebouwd worden.
Ik denk dat het eten op een langzame manier weer opgebouwd zal moeten worden en het beste mbv diëtist/arts om dit op een goede manier te laten verlopen en om vast te stellen of client iets heeft waarom dit eten al lang zo gedaan wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding