Hoe kan je een grote hoeveelheid pannenkoeken snel opwarmen?

Ik krijg veel eters en er worden pannenkoeken gegeten. Ik wil die graag 's ochtends vast bakken.
Maar hoe kan ik een grote stapel snel en tegelijk opgewarmd krijgen? Zou op een grote stapel in de magnetron een optie zijn?
En zou ik ze in de tussentijd in de koelkast moeten bewaren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
65K

Het beste antwoord

Neem een grote pan met water en verwarm deze. Draai het gas niet te hoog, het water moet alleen warm blijven en niet koken! Leg op de pan het bord met de pannenkoeken, liefst een metalen bord. Als je echt veel pannenkoeken hebt draai de stapel dan na 15 minuten. Na ongeveer een half uur is de hele stapel warm.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is inderdaad de beste manier, had ook alles al eens geprobeerd. Zelfs in de oven en de magnetron worden ze droog. Dit werkt dus echt!! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier sluit ik me ook bij aan. +

Andere antwoorden (2)

Maak de stapel, laat afkoelen en zet ze in de koelkast. Warm voor het eten de oven op tot 80 graden en zet de stapel er 10-15 minuten in. Oven niet hoger, want dan drogen ze uit. Lager ook niet, want dan worden ze niet warm. Een magnetron verwarmt erg plaatselijk en een hele stapel omdraaien is lastig. Dat zou ik zelf niet doen.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dan wel een vochtigedoek over de pannenkoeken heen leggen, omdat ze anders hard worden (vooral de bovenste).
paulus811
11 jaar geleden
Ik leg zelf altijd een bord omgekeerd op de stapel. Een handdoek trekt het vet erg in. Maar goeie aanvulling om er iets op te leggen, dank.
Als jullie de pannenkoeken dezelfde dag willen eten, dan is bewaren in de koelkast niet nodig. Wel goed afgedekt met een licht vochtig doek in een koele, donkere plek bewaren.

Opwarmen kan zowel in de oven als in de magnetron.

Magnetron:
Opgestapeld, hoef je niet af te dekken, in een geschikte schaal, niet op volle kracht, ik zou beginnen met 3-4 minuten op 60-75% kracht, dan even laten rusten zodat de warmte naar het midden doortrekt, en dan nog een keer. Afhankelijk van hoe groot je stapel is, gaat zo heel makkelijk.

Oven (al dan niet met hete lucht):
De oven moet voorwermard zijn op 180°C, zonder hete lucht moet je de tijd iets verlengen.
Leg de stapel pannenkoeken in een geschikte schaal, en dek af met een laag aluminium folie waarin je gaten hebt geprikt. Als deze heel dun zijn, zou ik niet meer dan 20 in één keer doen, anders nog minder
Plan B (mijn favoriet) is om de stapel te wikkelen met een vochtig keukendoek, en dan in de schaal leggen. Dat gaat ook heel snel en voorkomt dat de bovenste laag erg uitdroogt. De warme damp uit je doek verdeelt de warmte heel egaal, en voorkomt uitdroging. Halverwege kan je een beetje extra water besproeien als je ziet dat het te droog uitziet.
Binnen 10-15 minuten moet het klaar zijn, afhankelijk van hoe groot je stapel was.

Je kan ook twee (of meer) stapels achter elkaar verwarmen, en in de vochtige, warme doek warm houden. Daarna kan je de temperatuur van de oven verlagen tot 140°C om alles warm te houden.

Eet smakelijk!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie: als de pannenkoeken niet uit de koelkast komen, dan is 10 minuten in de oven of 2-3 (2×, zoals uitgelegd) in de magnetron waarschijnlijk al lang genoeg.
Wel verstandig om te controleren, uiteraard!!