Welke gnocki is de originele gnocki, de italiaanse van pasta of de gnocki van aardappel en zetmeel?

Er bestaan er meerdere, ik vraag me af welke van origine de werkelijke is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De originele gnocchi werd al in de Italiaanse keuken gemaakt vóór de aardappel daar zijn entree had gemaakt
en wel in alle delen van Italië. De gnocchi bestond van origine uit meel, water en eieren.
De gnocchi zoals wij ze kennen heten om precies te zijn
gli gnocchi di patate.
De aardappel vervangt een deel van het meel en de eieren, omdat dat eind 1700 goedkoper was.
tegenwoordig worden ook nog de originele gnocchi bereid, bijv. onder de naam gnocchi alla romana.

Er zijn veel recepten voor het maken van gnocchi die een ei door het meel/aardappel mengsel mengen. Deze recepten hebben een deel van de traditie in stand gehouden. In deze recepten worden er minder aardappels gebruikt en relatief meer meel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor alle duidelijkheid; Gnocchi worden niet gemaakt van pasta, zoals jij in je vraag stelt. Het mengsel meel, eieren en water wordt een soort deeg waaruit de pasta ontstaat na het vormen, drogen of koken ervan.
amc