Hoe kun je zelf glühwein maken?

welke basis-wijn en ingrediënten heb je nodig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De klassieke Glühwein zoals ik hem in Duitsland heb leren maken is niet te vergelijken met de glühwein zoals hij hier gemaakt wordt of te koop is in de supermarkt. Dat is 'suikerwater' vergeleken met de klassieke! Ik doe het als volgt; Ik zet ½ l. water op met 1 kaneelstokje, 6 kruidnagels, 3-4 pimentbessen( zijn niet overal te koop, je kunt ook pimentpoeder nemen). Aan de kook brengen, 20 min. laten pruttelen. De kruiden met een zeef verwijderen en dan een fles goede rode wijn erbij doen. Daarna 250 ml. rode Port erbij en 1 el. suiker. Alles goed vermengen en versieren met een stuk ongespoten citroenschil en plakjes citroen. Heet serveren! Witte Glúhwein; Pers 2 sinaasappels uit en doe dit samen met 1 l. witte wijn in een pan. Doe er een flinke scheut rum bij en warm het op. Let op het mag niet koken. Doe er kaneelpoeder, steranijs, kruidnagels en piment bij. Tot slot bruine suiker en vanillesuiker naar smaak. Steeds goed blijven roeren. De ideale temperatuur ligt bij 70 graden C. om te drinken. Is de wijn te koud, dan smaakt en verwarmt hij niet.

Ingrediënten 1 fles (goede) rode wijn 2 kaneelstokjes 2 vanillestokjes 4 kruidnagels 4 schijfjes citroen 4 klontjes suiker 1 koffielepel honing En hier de uitleg: http://eten-en-drinken.infonu.nl/dranken-overig/7856-zelf-gluhwein-maken.html

Ingrediënten voor 4 personen ■1 sinaasappel ■1 fles rode wijn ■1 kaneelstokje ■1 kruidnagel ■2 eetlepels suiker Glühwein recept Boen de sinaasappel schoon en snijd hem in plakken. Warm de wijn op op een laag vuurtje en voeg de plakken sinaasappel, kaneel, kruidnagel en suiker toe. Zorg ervoor dat de wijn niet gaat koken, dat komt de smaak niet ten goede en dan kan de alcohol vervliegen. Laat het wijnmengseltje nog 30 minuten doorborrelen en giet het daarna in een stijlvolle kerstbeker. Genieten maar!

Bronnen:
http://berlijn-blog.nl/zelf-gluhwein-maken/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100