Overgebleven zuivelproducten in een supermarkt worden afgeschreven. Hoe worden deze vervolgens 'vernietigd'?

Worden deze collectief teruggestuurd naar de fabrikant en wat doet de fabrikant er dan mee? Of worden de producten gewoon in de gootsteen leeggegooid?

11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij komt dat helemaal niet zoveel meer voor, de aanvoer is praktisch elke dag en zuivel is tegenwoordig heel lang houdbaar! Als het voorkomt heeft een vakkenvuller niet goed op staan letten.

Antwoorden (2)

In de tijd dat ik in de supermarkt werkte, ging het gewoon de container in. Het waren slechts enkele verpakkingen. Nu hebben sommige sm'en contact met een voedselbank. Overdatum is nog niet bedorven en kan nog prima geconsumeerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de albert heijn word het verzameld in grote kratten.

Daarna gaat het terug naar dc.

Soms word het verkocht aan de veevoeder industie of toch vernietigd