hoe maak je zachte kruitnoten weer lekker (zoals ze normaal zijn)

je kent het wel, denk ik. je heb een zak kruidnoten gekocht, doet ze in een schaal en zet een op tafel. na 2 uur denk je laat ik eens een lekkere kruidnoot pakken. je stopt hem in je mond en komt tot de ontdekking dat de kruidnoot vies smaakt en makkelijk is te brekken (oftwel hij is zacht).

nu wil ik weten hoe krijg ik ze weer hard.

ps: we hebben geen kruidnoten meer, maar het is leuk om te weten voor volgend jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

Mijn moeder had een keer speculaas dat zacht was geworden in de oven gedaan.
En het smaakte weer goed.
Dus ik zou zeggen probeer het uit. Een oven doet wonderen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar zat ik ook aan te denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe lang doe je ze dan in de oven, anders zijn ze weer te hard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat durf ik niet te zeggen.
Misschien moet je een beetje expiremteren.
Dus eerst 5 minuten, dan 10 enz. tot dat het goed smaakt :)
Wij stoppen bijvoorbeeld taaien crackers even in de magnetron. Een paar seconden maar daarna zijn ze gelijk weer knapperig. Weet niet zeker of dit ook voor kruidnoten werkt. Nooit geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer water er verdampt in de magnetron, hoe harder en droger de pepernoten worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pepernoten moet natuurlijk zijn kruidnoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, je kruidnoten hebben vocht geabsorbeerd, dus er is maar een oplossing oven of magnetron.
Uitproberen maar..