Waar dient dit keukengereedschap voor?

Het is een ding van bofrost, dus het heeft waarschijnlijk iets te maken met diepvrieproducten. Maar waar het voor dient?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg: een hengel voor de vissticks... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt veel op een ijshaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
garnalen hengeltje....

Antwoorden (2)

Ik kan het niet goed zien, maar is het iets om koordjes stevig aan te draaien. een zakkensluiter dus.
Dan zou dat gedraaide gedeelte tussen dat haakje en het handvat gedraaid moeten kunnen worden door het handvat te bewegen.
(hoop dat ik het duidelijk genoeg uitgelegd heb

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.totaal-gereedschap.nl/Zakkensluiter
zoiets als dit dus (nooit geprobeerd plaatjes te plakken) dus even linken
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk, maar hoe het werkt ????
anneliez
12 jaar geleden
Je doet de draad aan het haakje, en je beweegt het schuifje dat over het spiraaltje loopt heen en weer. het spiraaltje en het haakje gaan draaien, en het koord draait in elkaar, en trekt zich vast. Dit wordt in fabrieken ook gedaan met grotere apparaten om ijzerdraad vast te klemmen en zo zakken te sluiten
Dit is een zakkensluiter en is voor metalen sluitijzertjes snel aan te draaien. Aan elk einde zit een oogje en daar steek je de haakjes doorheen. Als je dan trekt draaien de haakjes rond en sluit zich on bv. een zakje.