Bestaat er een sapcentrifuge/pers waarmee je geen schuim op het sap krijgt?

Ik heb nu een sapcentrifuge waarbij een dikke laag schuim op het sap komt. Erg vervelend om te drinken. Heeft iemand ervaring met een apparaat waarbij je dit schuim niet krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.7K

Het beste antwoord

Om van het schuim af te komen, doe je het resultaat van je centrifuge door een zeef, een gewone huishoudzeef. Wat je overhoudt, is heerlijke verse, goed drinkbare jus d''orange.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is 'n snel antwoord. Dank je voor de tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies Ineke,ik schenk het ook altijd door een theezeefje.Ik denk dat iedere sapcentrifuge een schuimlaag produceert.een +.

Andere antwoorden (2)

Er zijn verschillende citruspersen e.d waarmee je geen schuim krijgt. Dat is geschikt als je sinasappelsap e.d. wil drinken. Als je schil/zaden erbij gooit, dan krijg je schuim(geloof ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die bestaat niet - althans, niet in de electrische versie, want door de enorme snelheid waarmee het apparaat draait en het sap door de zeef drukt, krijg je nu eenmaal schuim. (Net zoals je op sommige soorten koffie altijd zo'n dergelijke schuimlaag krijgt). Er komt gewoon lucht in ; doe je niks aan.

Wil je echt lekker sap zonder schuim, dan zul je het moeten zeven OF overgaan op een handpers, waarbij dat eigenlijk nooit gebeurt.

Met onderstaande sappers krijg je gegarandeerd heerlijk schuimloze sinaasappelsap.