is pindakaas vegetarisch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo jij hebt wel veel vragen op deze ochtend.
paulus811
11 jaar geleden
Dit is toevallig wel een goeie.

Antwoorden (4)

Pure pindakaas, met alleen pinda's, plantaardige olie en zout als ingredienten is zeker vegetarisch. Je kunt deze kopen bij natuur- en reformwinkels.

Ik weet niet uit mijn hoofd wat er in Calve en aanverwante extra-smeuige varianten zit en het zou mij niets verbazen als daar dierlijke producten in zitten verwerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zelfs bedacht door een vegetarier

Pindakaas werd rond 1890 ontwikkeld door de Amerikaanse arts Dr. John Harvey Kellogg. Hijzelf was vegetariër, en hij bedacht dit vegetarische product - dat rijk is aan voedingsstoffen en ook nog lichtverteerbaar - in een tijd dat er een overschot was aan pinda's. De pinda's werden verbouwd voor de pindaolie en op deze manier werd pindakaas een bijproduct van de pindaolie-industrie. Pindakaas wordt gemaakt van fijngemalen pinda's en bevat geen melkproducten. Het is dus van oorsprong een Amerikaans product, maar inmiddels wordt het ook als broodbeleg gebruikt in Canada, Turkije, Groot-Brittannië, Nederland Duitsland en Suriname.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, pindakaas is allen fijngemalen pinda's en plantaardige olie.
Het beste is vaak wel een biologische pindakaas, omdat sommige soorten nog wel eens rare toevoegingen of geharde vetten bevatten (die zijn niet zo gezond).
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik heb gehoord dat er gelatine in zit en dat is van koeienbot gemaakt.
Dus dan zou het niet vegetarisch zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat staat niet bij de ingredientenlijst.