Hoe kan ik mijn benodigd aantal calorieën het beste verdelen?

Op dit moment volg ik een dieet om aan te komen. Ik weet wat ik ongeveer over een gehele week aan calorieën binnen moet krijgen. Op dit moment verdeel ik dat aantal door zeven. De eerste dag van de week kom ik dan bijv. uit op 2000 kcal per dag. Stel ik eet op die dag 1940 kcal. Dat betekent dat ik dan 60 kcal van die dag overhoudt. Die 60 kcal verdeel ik over de resterende 6 dagen. Ik kom dan dus uit op 2010 kcal voor de rest van de dagen. Dit doe ik elke dag. Is dit de beste methode? Of kan ik (in dit geval) die 60 kcal die ik op dag 1 tekort kom meteen 'inhalen' op de tweede dag, zodat ik de derde dag weer op die 2000 kcal per dag zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gewoon even een handje nootjes extra nemen, heb je zo die kcal erbij.

Het beste antwoord

De beste methode is het om niet te gaan rekenen, maar je gewoon te houden aan die 2000 kilocalorieën per dag. Als je er nog niet aan zit, wat let je dan om een schaaltje nootjes op te knabbelen? Of je doet wat slagroom op je toetje of je kop koffie. Makkelijk zat.
Amadea
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Die 60 kcal heb je er inderdaad zo bij met een kleine snack.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is eigenlijk niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb al zes eetmomenten op een dag en ik weet wat ik binnen moet krijgen over de gehele week om aan te komen. Op dit moment moet ik juist wel 'tellen', omdat mijn lichaam op een bepaalde manier reageert. Zomaar een kleine snack kan dus niet, ook niet omdat ik al op zes eetmomenten zit.
Amadea
11 jaar geleden
Maar als je het al over zes porties hebt verdeeld, dan kan je toch de portie die te klein is vergroten? Ik snap het probleem niet...
Ritsuka
11 jaar geleden
net een paar hapjes meer eten van iets en je hebt die 60 er al bij volgens mij. Zo heel precies komt het volgens mij ook niet, maar ik ken je eetschema niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, ik snap het probleem ook niet. Hoe kun je in hemelsnaam dan de overige dagen 10 kcal meer gaan eten? De kcal zijn echt niet zo precies uit te rekenen hoor of heb je een milligrammenweegschaal en een zeer goede voedingsstoffentabel? Het blijft natte vingerwerk, loop een keer minder de trap op en je hebt die 10 kcal ook al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil gewoon doen wat ik moet doen, ik heb het niet over een probleem! Ik wilde alleen maar weten wat het beste is, dit was niet mijn bedoeling hoor...!

Andere antwoorden (1)

je kan er beter voor zorgen dat je aan de 200 kcal per dag komt. Een handje ongezouten noten, een boterhammetje extra of een glaasje melk helpen al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2000 bedoel je waarschijnlijk? ;) Zelf dacht ik ook dat dat het beste is, dus bedankt voor de bevestiging!