Waarom staat er melk in de koeling en andere melk weer niet in een supermarkt?

Waarom staan sommige producten (melk/chocomel...) niet in een koeling in een winkel en weer andere juist wel...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Houdbare melk, ook koffiemelk en chocolademelk, is gesteriliseerd, zodanig verhit dat alle bacteriën gedood zijn. Daardoor is de melk vele maandenlang houdbaar. De melk in het koelvak is gepasteuriseerd, op een lagere temperatuur verhit dan bij steriliseren. Daardoor worden de meeste micro-organismen gedood maar niet allemaal. De melk wordt er wat langer houdbaar door dan rauwe melk maar smaakt wel beter dan gesteriliseerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (1)

Houdbare melk heeft een bewerking ondergaan waardoor ze weken goed blijft, ook buiten de koeling. Alleen verse melk vind je in de koeling want die bederft snel.