Hoeveel sneetjes zitten er in een brood?

Snap dat afhankelijk is van formaat brood en dikte snee, maar hoeveel is een goed gemiddelde om mee te rekenen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
92.8K
Erna55
6 jaar geleden
Het verschilt per regio, per bakker en per brood.
Ga naar de winkel en tel het aantal sneetjes van het betreffende brood.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meestal tussen de 20 en 25

Het beste antwoord

Ik reken altijd met gemiddeld 24 sneetjes.
Een brood weegt gemiddeld 800 gram.
Een sneetje weegt gemiddeld 35 gram.
35 x 24 = 840 gram.

Toegevoegd na 21 uur:
Bij Jan Linders, Jumbo en Coop zitten er 24 sneetjes in een brood.
In 2009 is AH overgaan op ca. 21 (dikkere) sneetjes per brood, waarschijnlijk om de omzet te verhogen:
1. Men is gewend om een bepaald aantal sneden per dag te eten, en dit zal men dus blijven doen.
2. Er moet meer beleg op om dezelfde smaak te behouden.

Volgens de 'Broodmachinechef' bevat een brood tussen de 20 en 24 sneetjes.
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toen ik nog bij Albert Heijn op de broodafdeling werkte en ik zelf brood sneed had ik gemiddeld 21 sneetjes en 2 kapjes.
6 jaar geleden
Een halfje plaatbrood telt 11 boterhammen inclusief kapje; gaan we dus uit van 22 inclusief 2 kapjes voor een heel brood ca. 800 gram.

Zo'n 10 jaar geleden was het aantal boterhammen 13 incl. kapje voor een halfje brood, dus 26 stuks. Dat klopt wel want de boterhammen zijn iets dikker tegenwoordig.
Ligt natuurlijk ook aan welke warme bakker, supermarkt, fabriek.