Waar kan ik zoete citroenen kopen ? Andere namen zijn: citrus limetta of limu shirin.

In Iran zijn zoete citroenen populair. De naam is daar dus Limu Shirin. Het ziet er meer uit als een sinaasappel dan een citroen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Die zijn alleen verkrijgbaar in Perzische (Iraanse) supermarkten. Daarvan zijn er in Nederland een paar. In Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam, en Eindhoven. Die winkels hebben helaas geen website, dus je zult er heen moeten reizen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de Iraanse/Afghaanse winkels in Leiden zijn ze niet te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Utrecht zit trouwens ook een Perzisch supermarktje (al heb ik geen idee of ze daar zoete citroenen hebben).
Ik heb ze ooit wel eens gezien in een Turkse winkel. Je zou
misschien eens kunnen kijken (en vragen, met die geprinte
afbeelding erbij!) in verschillende winkels bij jou in de buurt.