Een lieve vriendin van mij heeft momenteel erg veel stress. Ze is erg onzeker van zichzelf en moet nu presteren (examenjaar). Welke voeding kan helpen

Ik geloof namelijk dat bepaalde voeding erg goed kan helpen.
- Welke voeding geeft meer energie?
- Welke voeding helpt tegen stress?
the does en don'ts zijn erg welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Snelle energie kun je uit vanalles halen: energydrinks, bananen, een boterham met kaas, een gebakje, etx. Maar op den duur wil je een voedingspatroon wat zo gezond mogelijk is. Want een gezonde geest heeft een gezond lichaam nodig. Ik ben ook van mening dat dat met elkaar te maken heeft. Dus vermijden: Vetrijk voedsel. Daar wordt je moe van en dus lusteloos. Geen chips en frites. Wel noten. Cafeine. Als je daar te veel van neemt, dan slaap je slecht en dan wordt je moe en dus lusteloos. Suikers. In de vorm van simpele koolhydraten, dus rechtstreeks snoepjes e.d. Wel doen: Gezond en gevarieerd eten. Vezelrijk, koolhydraatrijk voedsel. Fruit en groenten. Voldoende vitamine B complex. Voorbeeld = Spinazie Spinazie is rijk aan magnesium. Magnesium is een mineraal dat het lichaam kalmeert en de effecten van stress vermindert. Het zorgt er onder andere voor dat je bloeddruk niet ineens omhoog schiet tijdens momenten van stress. Eet voor een spannende presentatie dus bijvoorbeeld een omelet met gedroogde tomaten en spinazie, voor een rustige en minder gestresste presentatie. Lees hier meer: http://users.telenet.be/myprojects/gezondevoeding/gezondheid/stress.html http://www.beautyhome.nl/gezondheid/voeding/voeding-tegen-stress.php

Een blikje energydrink en iets met veel suiker geeft veel energie. Stress en voeding hebben niet zo veel met elkaar te maken volgens mij.

bananen geven meer energie.

Er zijn geen voedingsmiddelen waarvan je stress verdwijnt en waardoor je ineens goed gaat presteren. Wat wel belangrijk is , is gezond eten, zorg vooral voor voldoende beweging, zeker als er veel gestudeerd wordt. Na het studeren een lekkere wandeling maken werkt ontspannend. Zorg dat er voldoende rust is, plan momenten dat er niet gestudeerd hoeft te worden en breng die op een ontspannende manier door. En zorg voor voldoende slaap. Grijp niet naar zoete dingen, daar wordt je vaak erg sloom van, pak een appel of schaaltje fruit, wat rauwkost als tussen doortjes.

De omega-3 vis olie Omega-3 vetzuren zijn goed voor onder andere hart en bloedvaten, verlaging van bloedvetten, spieren, gewrichten en zijn goed voor de psychische gesteldheid van de mens. Ook kinderen hebben baat bij het gebruik van visolie. Het bevordert namelijk de groei van de hersenen, wat weer resulteert in een beter geheugen en betere leerprestaties.

Bronnen:
http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/107...

Ze moet even naar de mentor gaan en vragen of er examen training is op school mischien helpt het

Zinkrijke producten zijn erg goed voor je als je in een stressvolle periode zit. Denk aan noten, pitten en zaden (bijvoorbeeld een handvol pompoenpitten per dag). Oesters en rood vlees zijn ook goed, voor als je geen vegetarier bent. Drink ook veel kruidenthee, als thee met Sint Janskruid en brandnetelthee. Ook is het goed om wat extra anti-oxidanten te nemen, bijvoorbeeld een klein handje krenten of cranberries. Neem er dan gelijk iets met veel vitamine C bij, bijvoorbeeld een kiwi, dit versterkt de opname van de vitamines.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100