Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke standen gebruiken jullie voor het bakken van pannenkoeken en biefstuk op een inductieplaat?

Hallo allemaal,

Binnenkort krijg ik een inductieplaat in mijn keuken, voorheen kookte ik op gas. Mijn inductie plaat zal 12 standen hebben. Mijn vraag is voor de mensen die koken op inductie, op welke stand verhitten jullie de pan voor het bakken van pannenkoeken en/of biefstuk? En hoe snel en naar welke stand gaan jullie terug voor het verder bakken?

Please geen discussie of gas beter is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
42.1K
FredJH
een jaar geleden
Ik heb 60 jaar kook en bak ervaring maar bak pannenkoeken op mijn campinggas stelletje want op inductie is dit onmogelijk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Onze inductieplaat gaat tot 9, maar met 4, 4., 5, 5., en 6 en 6., dus hij heeft ook 12 standen.
Voor biefstuk verhit ik de pan tot de hoogste stand, en laat ik hem hoog of bijna op het hoogst staan.
Voor pannenkoeken meestal tot 7, maar dan zet ik 'm later weer iets lager, naar 6 of 5.
Het is eigenlijk gewoon even uitproberen. Zo mislukten bij ons de eerste paar keren de poffertjes jammerlijk, omdat we de pan niet ver genoeg verhitten. Nu gaat dat prima.
Water kookt trouwens razendsnel op de hoogste stand, als het eenmaal kookt zet ik hem op ongeveer 3.
Veel plezier ermee, wij zijn er erg blij mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding