Welk kruid/welke specerij is lekker bij gekookte aardappelen?

Ik hou niet zo van peterselie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
22.7K

Antwoorden (17)

Rozemarijn is er ook lekker bij.
14 jaar geleden
•bieslook
•tijm
•rozemarijn
•oregano
•peterselie
•basilicum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je verder bij de aardappels eet.
Iets met tomaten, basilicum.
Iets met bonen, bonenkruid.
Iets met vis, dille.
Iets met vlees, Gehakt is lekker met gemalen komijn,kurkema, en zout en peper.
Runds is lekker met laurier en kruidnagels.
Kip is lekker met paprikapoeder of kerry.
varkensvlees, alleen gewoon zout en peper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak er witlof met ham en kaas in de oven bij. En ik vind de aardappels dan zo bleek, dus zoek ik kleur. Misschien is paprikapoeder dan wel iets.
Leuk antwoord trouwens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dragon is lekker bij witlof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij vanavond ook gegeten; witlof met ham en kaas met daarbij gebakken aardappeltjes.
Die waren wèl lekker bruin :)
Aardappel (puree) met bosui:

Aardappels schillen, wassen en in stukken snijden.
In pan met weinig water en zout aardappels afgedekt in circa 20 minuten gaar koken. Intussen bosuitjes schoonmaken en in dunne ringen snijden.
In kopje basilicum fijnknippen.
Aardappels afgieten. met een stamper aardappels fijnstampen.
Roomkaas erdoor roeren.
Al roerend zoveel melk toevoegen tot puree smeuig is.
Bosui en basilium erdoor scheppen.
Puree op zacht vuur al roerend nog circa 2 minuten goed doorwarmen.
Op smaak brengen met zout en peper.

Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind de groene aromat ook wel lekker over de aardappels/groente. bij heel veel soorten groenten is het wel lekker
14 jaar geleden
Het ligt er aan hoe je de aardappels eet. B.v. gebakken is heerlijk met provencaalse kruiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kook de aardappels vaak in een water met een half bouillonblokje..meestal met tuinkruiden maar voor rundvlees of groentebouillon kan ook prima...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte aardappelen met gesmolten boter en Nootmuskaat. Smaakt perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kook je aardappels in kerrie (water met...) en dan bij het opdienen pepermuntbladsnippers er overheen.
14 jaar geleden
Versnipperde bieslook over gekookte aardappelen of gemengd met aardappelpuree is lekker en decoratief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je aardappelen in de schil kookt, vind ik een scheutje kümmel-zaadjes erbij gekookt erg lekker. Het maakt ze ook nog eens lichter verteerbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gyros en rozemarijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel gemakkelijk: een kopje cup-a-soup of andere bouillon in je favoriete smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik errug lekker vind op gekookte aardappelen is wat peper en een scheutje van de allerbeste olijfolie. Zitten wel veel calorieën in, maar is reuze gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komijnzaadjes en goede olijfolie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg: rozemarijn of paprikapoeder!! Hmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Provençaalse kruiden: Tijm, Marjolein, Rozemarijn, Bonenkruid, Lavendel, Salie, Basilicum.

Ben ook wel liefhebber van knoflook