Welk kruid/welke specerij is lekker bij gekookte aardappelen?

Ik hou niet zo van peterselie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Rozemarijn is er ook lekker bij.

•bieslook •tijm •rozemarijn •oregano •peterselie •basilicum

Dat ligt er aan wat je verder bij de aardappels eet. Iets met tomaten, basilicum. Iets met bonen, bonenkruid. Iets met vis, dille. Iets met vlees, Gehakt is lekker met gemalen komijn,kurkema, en zout en peper. Runds is lekker met laurier en kruidnagels. Kip is lekker met paprikapoeder of kerry. varkensvlees, alleen gewoon zout en peper.

Aardappel (puree) met bosui: Aardappels schillen, wassen en in stukken snijden. In pan met weinig water en zout aardappels afgedekt in circa 20 minuten gaar koken. Intussen bosuitjes schoonmaken en in dunne ringen snijden. In kopje basilicum fijnknippen. Aardappels afgieten. met een stamper aardappels fijnstampen. Roomkaas erdoor roeren. Al roerend zoveel melk toevoegen tot puree smeuig is. Bosui en basilium erdoor scheppen. Puree op zacht vuur al roerend nog circa 2 minuten goed doorwarmen. Op smaak brengen met zout en peper. Zie bron voor meer info.

Bronnen:
http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/index.htm?ht...

ik vind de groene aromat ook wel lekker over de aardappels/groente. bij heel veel soorten groenten is het wel lekker

Het ligt er aan hoe je de aardappels eet. B.v. gebakken is heerlijk met provencaalse kruiden.

Ik kook de aardappels vaak in een water met een half bouillonblokje..meestal met tuinkruiden maar voor rundvlees of groentebouillon kan ook prima...

Gekookte aardappelen met gesmolten boter en Nootmuskaat. Smaakt perfect!

Kook je aardappels in kerrie (water met...) en dan bij het opdienen pepermuntbladsnippers er overheen.

Versnipperde bieslook over gekookte aardappelen of gemengd met aardappelpuree is lekker en decoratief.

Als je aardappelen in de schil kookt, vind ik een scheutje kümmel-zaadjes erbij gekookt erg lekker. Het maakt ze ook nog eens lichter verteerbaar.

gyros en rozemarijn

Heel gemakkelijk: een kopje cup-a-soup of andere bouillon in je favoriete smaak.

Wat ik errug lekker vind op gekookte aardappelen is wat peper en een scheutje van de allerbeste olijfolie. Zitten wel veel calorieën in, maar is reuze gezond.

komijnzaadjes en goede olijfolie

Ik zeg: rozemarijn of paprikapoeder!! Hmmmm

Provençaalse kruiden: Tijm, Marjolein, Rozemarijn, Bonenkruid, Lavendel, Salie, Basilicum. Ben ook wel liefhebber van knoflook

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100