Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat kan, maar dan wel zonder de dressing (maakt de sla slap) en zonder croutons (worden slap door de sla ;).

Ik zou het dan in een schaal doen en afgedekt in de koelkast bewaren totdat je het gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met ijsbergsla gaat dat wel, dat blijft nog wel aardig goed, gewone sla zou ik niet doen, dat verlept snel.

Toegevoegd na 5 minuten:
En ja qua vitamines is zo kort mogelijk van tevoren beter natuurlijk. Qua puur eetbaarheid maakt de 6 uur met ijsbergsla niet veel uit in ieder geval
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan, natuurlijk. Maar het is niet aan te bevelen. Want de sla zal na zo'n tijd niet meer knapperig zijn, en de vitamines zullen grotendeels zijn vervlogen. Sla kan je het best zo kort mogelijk voor de maaltijd aanmaken. Het allerbeste is het zelfs wanneer je het pas op tafel door elkaar husselt.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Je kunt sla ten alle tijden wassen en drogen.
Dan in de koelkast,,en je kunt er drie dagen mee doen.

Maar aanmaken met saus en alles erover zou ik niet doen.
Het gaat verleppen.

Sla,,,kant en klaar,,, moet je gewoon dezelfde dag opeten,,na en paar uur gaat het al niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is niet aan te bevelen omdat sla relatief snel verlept omdat het water uit de sla verdampt.
door de sla in de koelkast te leggen of in de garage vertraag je dit proces wel een beetje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar dan gaat de kwaliteit erg achteruit. Ik zou het niet doen dus. Sla is juist makkelijk te maken. Je kan wel van te voren alles snijden evt. eitje koken en dressing maken. Dat afgedekt in de koelkast bewaren. Alles op het laatst mengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel ook alles behalve de sla:)
Het kan, je kan hem van te voren wassen en je tomaat ( of wat je maar wilt er bij doen ) maar doe de dressing pas op het allerlaatst net voordat je het gaat opeten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar dan raad ik je aan om er geen dressing of producten met veel vocht, er al bij toe te voegen.
Als je slasoorten van te voren al schoonmaakt, moet je het ook goed drogen. Bijvoorbeeld met behulp van een sladroger of gewoon op een theedoek leggen.
Wat ik meestal doe, ik maak alles al klaar, maar juist op het laatste gewoon de slasoort er door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone bladsalade zal slap worden en de groenten als tomaten, komkommer enz. zullen ook zacht en nat worden.
Ik heb echter een saladevorm gevonden die wel van tevoren gemaakt kan gemaakt worden, ja zelfs een dag van tevoren gemaakt, is hij de volgende dag nog lekkerder.

Snijd spitskool of Chinese kool heel fijn in dunne reepjes
(Dit kan overigens ook met een kaasschaaf).
Snijd 1 paprika en 1 rode ui in kleine blokjes.
Meng alles door elkaar en leg het in een diepe schaal.
Strooi hierover diepvrieserwtjes.
Roer yogonaise of mayonaise en fijne witte basterdsuiker door elkaar en strijk dit over de erwten.
Strooi hierover geraspte kaas en dek de schaal af met huishoudfolie. Zet dit minstens 12 uur in de koelkast.
Bak nog wat ontbijtspek uit,af laten koelen, fijnmaken en in een afgesloten doosje bewaren.
Meng voor het opdienen de salade en het spek door elkaar.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding