Ja hoor, als jij een zeemeeuw weet te vangen en je slacht hem, dan kun je hem eten.
Of het lekker is betwijfel ik, maar je kunt hem eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar hij schijnt heel vies en tranig te smaken, tenzij je hem eerst wekenlang graan hebt gevoerd.
bovendien zit er bijzonder weinig vlees aan een meeuw.
11 jaar geleden
Jazeker!

er is zelfs een plaatsje in Engeland (Totnes) waar ze diverse recepten hebben voor het bereiden van meeuw.

Denk aan meeuwtaart, meeuwsoufflé, meeuw met gember enz.

Echter het grootste geddelte van een meeuw bestaat uit veren.
Dus heb je wel een aantal vogels nodig voor een lekker taartje.

Dishes
Totnes has a secret legacy of sea bird dishes. Over the centuries, this secluded area of South Devon has come up with a number of ways of cooking the herring gull (Larus argentatus). Despite the unfashionable idea of eatingseagullss, the thrill of eating one of the many superb delicacies on offer still tempts the seabird connoisseur. Traditional dishes such as gull pie, marinated gull and mint, smoked gull souffle and roast gull have been extended by inventive offerings such as chillied gull with ginger, gull veronique and gull mousse through to the offbeat "lashings of larus". However, despite its bulky size, the gull is largely composed of feathers. One gull doesn't go very far. It is not a chicken - or a turkey. Serious gull cuisine needs considerable numbers of birds with which to prepare the dish.