Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Met honing :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem echt Engels wilt moet je er ook melk indoen. Een schijfje citroen is ook lekker in thee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schijfje Bergamot-citoen
Rietsuiker of kandijsuiker
Bij verkoudheid:scheutje rum (licht of donker)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rum mag ik nog niet:D Ik mag dan wel vakantie hebben, maar niet te veel genieten he;) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer Yorick, ik wilde net voorstellen, een flinke scheut rum, evt. wat suiker en warm/heet water en dan de thee & melk gewoon weglaten. ;-)
Maar dan blijft er voor jouw erg weinig over. :-)
koffiemelk, net wat romiger dan gewone melk
(Lees meer...)
13 jaar geleden
een heel klein beetje verse citroensap toevoegen. Paar keer experimenteren met de hoeveelheid en je hebt een hele lekkere thee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem om te beginnen (losse!!) Engelse thee, en niet het mengsel wat hier in Nederland als 'engelse' thee in zakjes verkocht wordt.
Bijv. Irish Breakfast van Twinings.
Dan lekker sterk zetten : 1 schepje per kopje, en 1 extra-schepje 'for the pot'.
Tamelijk kort laten trekken, omroeren,, melk onderin het kopje, en pas dan de thee erop gieten door een (thee)zeefje.

Voor het tweede kopje opnieuw water koken, erop gieten, en nu wat langer laten trekken.

Een schijfje sinaasappel of citroen als je geen melk lust, maar als je de thee zo zet, als ik omschreven heb, is het heerlijk om er wél melk in te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1. Ik ben niet eens zo'n theedrinker maar als je het doet moet je het goed doen, precies zoals jij uitlegt!
Takje verse citroenmelisse , venkelzaad of munt/ pepermunt even mee laten trekken.
Vervang de suiker ook eens door zoethout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding