nee. ik weet niet eens over welk zwart puntje je het hebt, maar als dat zo was, dan zat er bij iedere banaan een waarschuwing.
valst waarschijnlijk in dezelfde "broodje aap' categorie als giftige paprikazaadjes, en kankerverwekkende deo
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je niet weet waar de vragensteller het over heeft, waarom antwoord je dan haha. Geef dan alleen een reactie
Welnee. Je kunt het alleen net als de schil niet eten. Van een banaan is alleen de cremekleurige vrucht eetbaar.
Amadea
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Maar waarom is de rest dan NIET eetbaar?
Amadea
11 jaar geleden
Net als de schillen van uien, de bast van diverse soorten noten en bijvoorbeeld ananas, en ga zo maar door, bestaat het uit door het lichaam niet te verteren vezels. Je krijgt het niet eens fijngekauwd dus laat staan dat je het door kunt slikken (als het al te "pruimen" is...).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de bananenschil wel eten, maar of het lekker is .....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duurt zo'n 1-3 jaar voordat een bananenschil vergaan is. Zie website milieucentraal.nl
Soort afval Afbreektijd (in jaren)
Krant 0,1 - 0,5
Kartonnen drinkbeker 0,5
Sigarettenpeuk 2
Bananenschil 1 - 3
Plastic frisdrankflesje 5 -10
Plastic zak 10 - 20
Kauwgom 20 - 25
Glazen fles vergaat nauwelijks
Blikje 1,5 (staal) / vergaat nauwelijks (aluminium)
Patatbakje (polystyreen) vergaat nauwelijks