Kan je verslaafd zijn aan eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja. Onderzoek heeft uitgewezen dat eten dezelfde dopamine-verhoging triggert als bijvoorbeeld gokken, alcohol drinken etc. Het is een verslaving die je jezelf heel snel aanleert. Voor meer info de docu Supersize Me. Shocking!

Nou, ik geloof niet zozeer aan eten, maar wel aan glucose. Dat mensen het lekker vinden om een glucosepiek te hebben en deze zovaak/ zoveel mogelijk te houden.

Ja, sterker nog: iedereen is verslaafd aan eten! Iedereen voelt de drang om iets te eten te pakken bij een hongergevoel, dat opgewekt wordt door de 'verslaving'. Verder kan je natuurlijk ook aan chocola e.d. verslaafd raken, als je er maar genoeg en met een regelmaat van eet. Dan krijg je namelijk steeds om die tijd de drang om chocola te gaan eten.

Eetverslaving is misschien wel de moeilijkste verslaving om de simpele reden dat je er niet mee kunt stoppen: je moet eten om in leven te blijven. Ja en het is een van de ergste verslavingen!

Denk het wel. Ik heb ooit gerookt. Vond toen eten bijna een noodzakelijk kwaad. Ik woog toen ook 10 kg onder het ideale? gewicht. Ik ben inmiddels gestopt met roken en eten is nu mijn verslaving. Ik wil bijna de hele dag iets te eten hebben. Ook al zat ik helemaal vol kan ik gewoon een zak pinda`s naar binnen werken. Gelukkig zag ik mezelf in de spiegel(*_*) en ik eet nu tussendoor m.n. komkommer, worteltjes enzo. Maar ik wil wel iets eten of zou dat een compensatie zijn voor de smaak in de mond van het roken?

ja zeker

Ja. En heel veel mensen hebben er last van, daarom is het zo moeilijk om af te vallen. Als je zo verslaafd bent aan eten dat het 'ongewoon' is, dan kan je een 'ziekte' hebben, bijvoorbeeld het 'binge eating disorder'. Dat is een soort boulimia zonder over te geven. Je blijft maar dooreten, vaak zelfs zonder het echt te proeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100