Ik eet te veel olijven is het slecht voor me?

Mensen, sinds 2 weken heb ik olijvenkick ik eet per dag minimaal 400 a 500 gram olijven voornamelijk knoflook gekruid olijven. Is dit slecht voor me?

Graag jullie tips

Weet jij het antwoord?

/2500

alles wat je te veel eet is slecht. dus ook teveel olijven. als je bedenkt wat een olijf is (vet en groen en knoflook), dan klinkt dat prima als je er een paar neemt bij een drankje. als je minimaal 400 a 500 gram achter elkaar opeet kan je op problemen wachten. misschien is het verstandig om met deze bulk-inname op te houden en eerst eens af te wachten wát er gebeurt na 2 weken olijfverslaving ?!

Het is niet direct ongezond. Olijven zijn best gezond, 500 gram elke dag lijkt me een beetje veel. Zolang je geen last van je maag krijgt (te pittig, kruidig of iets dergelijks) is het niet slecht voor je. 500 gram olijven bevat wel wat vet, maar procentueel niet zo veel, en bovendien voornamelijk goede onverzadigde vetten. Als je naast het dagelijks pond olijven ook genoeg andere gezonde dingen eet, en niet teveel calorieen binnenkrijgt, zie ik geen probleem. (maar ik ben geen voedingsdeskundige.) Toch lijkt me wat variatie beter en fijner. Er zijn naast olijven nog veel meer lekkere dingen. In de italiaanse sferen bijvoorbeeld toastjes met pesto of andere smeersels, zongedroogde tomaatjes, etc. in de supermarkt is meestal een ruim assortiment.

Olijven zijn kcal arm, en bevatten gezonde vetten. Maar ze zijn erg zout, daarom is het in deze hoeveelheden slecht voor je. Minder aub want je zout inname is veel te hoog anders

Olijven en knoflook zijn lekker en gezond, maar ik zou toch verminderen tot rond de 25 stuks. olijven bevatten per ons 136kCal.en 14 gr. vet , maar je krijgt toch meer olie binnen vanwege de marinade. Het zoutpercentage is in verhouding aan de hoge kant, en daarom zou ik afraden om meer dan 25 olijven per dag te eten, en het zout in de rest van je voeding goed onder controle te houden.

olijven vallen onder de gezonde tussendoortjes. Maar de gezondheidsvoordelen wegen niet op tegen het nadeel van zoveel vet en de extra calorieën elke dag . Is je gewicht veranderd in deze 2 weken? Als je niet meer beweegt dan voorheen kun je wachten op extra kilo's. Het is niet aan mij om daar iets van te vinden, maar kijk kritisch naar jezelf.

Persoonijk heb ik ervaren dat als je erg trek krijgt in iets, er blijkbaar een voedingsstof in zit die je mist in je normale dieet. Ik zou als ik jou was varieren met de soort olijven, omdat bijv. gevulde olijven anders zijn dan met de kern. Ze bevatten soms wel veel zout, dus dat is iets waar je op zou kunnen letten. Verder zijn olijven enorm gezond en verlagen het cholesterol dacht ik. Vooral mannen hebben baat bij olijven. Ik kom zelf uit spanje, en heb nog nooit gehoord, dat iemand is overleden aan een overdosis olijven.. ;)) Maar.. een beetje maat houden is natuurlijk niet slecht.. let gewoon op je stoelgang.. die zal je vertellen hoe het "valt" en of je moet minderen, of het prima gaat. Als je écht veel olijven eet, adviseer ik je (deels) over te stappen op olijven met een botje erin, dan kun je er een beetje op knauwen.. tis effe wennen, maar erg lekker.. en eigenlijk gezonder, vind ik zelf,. omdat er geen machiene aan te pas is gekomen, de olijf is heel,zoals die van de boom kwam, dus er kan niks vreemds in zitten. Toegevoegd na 2 minuten: knoflook is voornamelijk bloedzuiverend en bloedverdunnend.. en aangezien je lichaam vaak aangeeft waar je trek in hebt,.. ik zou toch een langs een huisarts gaan, en je bloed laten controleren... als het niks is, ben je in ieder geval op de hoogte. dat kan geen kwaad. Olijven zelf zijn zeer gezond, voor je haar, huid, nagels, ogen, lever enz..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100