Ik eet te veel olijven is het slecht voor me?

Mensen, sinds 2 weken heb ik olijvenkick ik eet per dag minimaal 400 a 500 gram olijven voornamelijk knoflook gekruid olijven. Is dit slecht voor me?

Graag jullie tips

Weet jij het antwoord?

/2500

Olijven en knoflook zijn lekker en gezond, maar ik zou toch verminderen tot rond de 25 stuks. olijven bevatten per ons 136kCal.en 14 gr. vet , maar je krijgt toch meer olie binnen vanwege de marinade. Het zoutpercentage is in verhouding aan de hoge kant, en daarom zou ik afraden om meer dan 25 olijven per dag te eten, en het zout in de rest van je voeding goed onder controle te houden.

Ik heb precies hetzelfde gehad! Toen ik verliefd was had ik de eerste weken plotseling een olijven verslaving en dat was best wel raar eigenlijk, maarja laten we maar ff naar joun vraag gaan haha.. Ik denk dat het komt omdat je het gewoon super lekker vind want ik ben er ook dol op. 400 a 500 gram is wel een beetje veel dus probeer wat minder te eten. Zelf ben ik ook aangekomen omdat ik te veel olijven at, maar nu sport ik veel. Je hoeft niet te stoppen met olijven te eten hoor eet gewoon wat je lekker vind, maar wel met een bepaalde hoeveelheid! xoxo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100