Kan gebakken kibbeling, in gesloten verpakking, 4 dagen na hbh-datum nog gegeten worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het gekoeld en gesloten verpakt is, kan je het makkelijk weken na de hbh-datum eten. Maar voor de zekerheid, en omdat het gebakken kibbeling is, even goed ruiken en kijken. Als je niets ziet en het stink ook niet, Smakelijk!

Het is lastig te zeggen. En wellicht niet het antwoord wat je zoekt, maar ik kan wel vertellen hoe ik dit soort houdbaarheids issues altijd oplos: - Men neme een stukje van het te testen vis of vlees of iets waar dat inzit (bijv tonijnsalade). - Men roept de kat (bij ons thuis komt die al aanrennen zodra de koelkast open gaat, maar ok) - Men geeft de kat het te testen stukje, nu volgen er twee mogelijkheden: - Indien de kat het opeet is het nog goed te doen - Indien de kat het niet opeet, is het niet goed te doen Klinkt wellicht raar, maar werkt bij ons thuis echt super goed

Gewoon even je eigen neus en ogen gebruiken. Uit de verpakking halen, ruikt hij goed, ziet hete r nog goed uit, dan kun je hem rustig eten. De verkoper houdt altijd wel enkele dagen reserve dus die vis is echt niet na die datum ineens oneetbaar

Bij twijfel niet inhalen. Met andere woorden niet opeten. Bovendien, en zeker als ik de andere antwoorden lees, dan zou ik niet erg smakelijk meer eten. De houdbaarheidsdatum staat er niet voor niets op en je praat wel over je gezondheid. Wees daar zuinig op.

Inderdaad moet je gewoon goed kijken en ruiken. Vroeger hadden we geen houdbaarheidsdatum en deden we het ook op die manier. Als het niet meer goed is, merk je het zeer zeker!! En... de houdbaarheidsdatum is ook altijd Tenminste tot....dus dat wil zeggen dat het na die datum niet bedorven hoeft te zijn. Ruikt het goed, en ziet het er goed uit: lekker opsmikkelen!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100