Is het (dunne,zachte,oranje) korstje van dit kaasje eetbaar of moet je dat eraf halen ?

Er zit een heel dun en zacht korstje op dit zachte kaasje maar het korstje eraf halen is nauwelijks te doen dus vroeg ik me af of dat wel nodig is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.5K

Antwoorden (3)

Is gewoon eetbaar.
Bon appetit.... ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze kaas is een kaas zoals de Port Salut. Een vers kaasje uit Bretagne van origine.

De korst is in principe eetbaar, mits het geen imitatie van de st. Paulin is. Imitaties gebruiken wel plastic om de korst te beschermen. Zorg dus wel dat je een echte st. Paulin hebt.

Toegevoegd na 29 minuten:
In feite is het niet schadelijk om ook de plastic coating te eten. Het is echter ook niet zo lekker om het in je mond te hebben, vooral als het een laagje is met schimmelwerend plastic. Biologische bedrijven gebruiken naturel plastic en dat kan je in feite gewoon opeten. Wil je het dan toch helemaal natuurlijk, dan haal je het korstje eraf.

Een Saint Paulin mag alleen de naam dragen op voorwaarde dat het producerende land erop vermeld wordt. Bijv; Gouda Francais, Belgische brie enz.
De saint Paulin mag dus nagemaakt worden mits aan deze voorwaarde is voldaan.

Kazen zoals Roquefort, Parmegiano Reggiano en Pecorino mogen ook al zijn ze perfect nagemaakt de namen krijgen.
Die zijn echt beschermd.

Sommige kazen worden in het land van oorsprong beschermd door er een garantie van herkomst aan te geven. Daardoor kan de gebruikeraltijd het origineel van namaak onderscheiden. De Paulin hoort nog niet bij deze soorten.

Toegevoegd na 32 minuten:
oeps, foutje; kazen zoals Roquefort........mogen zelfs bij perfect namaken, deze namen NIET krijgen.
Alleen de echte mogen deze namen dragen!
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Je kan het dan ook rustig eten.
kan je gerust eten
alleen waarom zou je uberhaupt dit kaasje willen eten
er zit weinig of geen smaak aan, is alleen maar een vorm van maagvulling