kan je pannenkorken in de ovrn maken?

Toegevoegd na 34 seconden:
Oven

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dat kan hoeveel graden en minuten moet dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan, wel afdekken met aluminium folie, anders verlies je teveel vocht en wordt de pannenkoek te droog.
3 minuutjes per pannenkoek op 180 graden, grotere stapeltjes na 8 minuten voelen of ze op temperatuur zijn.
Pannenkoeken kun je ook heel goed koud eten.
Eet smakelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het al gegaarde pannenkoeken betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, want een pannenkoek moet je aan twee kanten bakken in boter of iets dergelijks. In de oven kun je wel iets vergelijkbaars maken, dat echter niet de typische pannekoekensmaak heeft. Dat is clafoutis, Dan doe je in de ingesmeerde ovenschaal vruchten ( eigenlijk kersen maar ook kan gehalveerde nectarines of zo), dan al het beslag er over en dan bakken gedurende half uurtje, graad of 200. Daarna heel veel poedersuiker er over. Direct opeten want bewaren gaat niet. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan iets pannekoekachtig maken in de oven alleen weet ik niet of het hetzelfde smaakt. In amerika word het wel vaker gedaan.. Dat is een soort kruising tussen een soufflé en een pannenkoek: “De Amerikanen noemen dit een German Pancake of een Dutch Baby.