Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet er iemand of er ergens lekker soja ijs te koop is?

Ik ben allergisch voor koemelk. Nu was ik vorige zomer in Italië op vakantie en daar hadden ze heel veel verschillende soorten soja ijs. Magnums, hoorntjes enz. Weet iemand of ze dat ook in Nederland verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
853

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De diversiteit aan sojaijs is hier in Nederland wel een stuk kleiner, maar bestaan wel een paar lekkere soorten. De smaak onderling verschilt heel erg, sommige soorten zijn veel lekkerder dan andere.
Ook zijn er allerlei andere soorten ijs zonder melk, zoals sorbetijs (fruitijs zonder zuivel) en rijstmelkijs. Een soort magnum-achtige ijsjes op basis van rijstmelk van het merk Bonvita hebben ze bij veel biologische winkels/natuurvoedingswinkels. Die zijn heel erg lekker! Dit merk heeft ook heel erg lekkere "melk"chocolade en witte chocolade op basis van rijstmelk en koekjes met rijstmelkchocola erop.
Niet al hun producten zijn zonder melk geloof ik, maar de meeste wel (die waar vegan op staat in ieder geval wel).

Bij bron 2 vind je een lijst met veganistisch ijs. Dit bevat ook per definitie geen koemelk (sommige mogelijk wel sporen van melk), dus daar zou je ook wat inspiratie op kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Biologische supermarkten zoals.Ekoplaza (meerdere vestigingen).en Gimsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soja ijs lactose vrij bevat géén melkproducten, en is te koop bij Daantje 't Ijsboerke.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.ijsboerke.nl/products.php?id=73&open=32
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding