welke groente kun je snijden en in diepvrieszakjes doen voor soep maar ook voor macaroni?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Antwoorden (7)

prei
wortel
kool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ui, selderij, paprika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
courgette, prei, paprika, tomaat, wortel, ui.

voor de saus van macaroni gebruiken wij (veel) gesneden groenten, een blikje gepelde tomaten en een zakje sauspoeder van Knorr. En wat gehakt met ui natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, paprika blijft prima, ik koop al jaren paprika's in de zomer die ik in stukjes/reepjes snij en invries voor gebruik in de winter
ik zelf vind ui niet geschikt om in te vriezen
amc
13 jaar geleden
Je moet het ook niet eerst ontdooien maar bevroren verwerken.
Uien kunnen trouwens ook perfect ingevroren worden. Moet wel dusdanig gebeuren dat ze niet gaan klonteren, maar dat ze strooibaar blijven.
WUPS, oftewel: wortel ui prei selderij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij doen vaak complete macaroni/spaghetti of alleen de saus in de diepvries. Daarnaast hebben we meestal wat prei en paprika in stukjes in de diepvries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest gebruikte soepgroente bestaat uit;
prei, koolsoorten,ui, worteltjes, knolselderie en bladselderie.

Heel lekker vind ik het om er reepjes bleekselderij bij te doen en stukjes paprika. Zelfs plakjes champignons kan je rauw invriezen.

Wat ik vaak doe; Ik neem ziplock diepvrieszakken die je kan openen en weer sluiten. Koop op de markt; prei, selderij, broccoli, bloemkool, paprika's in 3 kleuren, worteltjes,sperzieboontjes, uien, en zo van alles wat er is.
Snijd alles apart, zorg dat alles goed droog is (uitlekken en afdeppen met keukenpapier) en vries alles in aparte zakken apart in. Tijdens het invriezen af en toe de zak doorkneden om de groenten los te houden. Bij het sluiten van de zak zoveel mogelijk lucht eruit zuigen en drukken.
Ik kan nu steeds die groenten eruit nemen die ik nodig heb of lekker vindt op dat moment.
Eruit schudden en de zak weer sluiten en terug in de vriezer. Ik vind bijv. broccoli lekker door de macaroni maar niet in de groentensoep. Dit geld ook voor andere groenten.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Wat een rare min trouwens..
amc
13 jaar geleden
Tja, valt me wel vaker op. Niet alleen bij mij hoor, maar sommige hebben onvermoede, onbekende 'minnaars'.
Mensen die structureel minnen ongeacht het antwoord. Ik heb misschien ooit eens een opmerking geplaatst of antwoord gegeven waar iemand het niet mee eens is ofzo
zodra die minnaar je avatar/naam ziet staan is het 'wraak''! Ik kan er niet mee zitten hoor en de echte GVers prikken er wel door heen. Die hebben er zelf ook wel eens last van.
Paprika, ui, champignons, prei, mais en boontjes.
Zowel lekker voor soep als voor macaroni.