Groeit een muntplantje verder als je het in de winkel gekocht hebt?

Ik heb een muntplantje gekocht bij de supermarkt om daar thee van te zetten, maar ik vraag me af ofdat ik deze kan laten groeien zodat ik 'm kan blijven gebruiken en niet steeds een nieuwe hoef te kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (2)

Zet het plantje in een grotere pot of in de tuin en geef goede grond. Bedenk wel dat het spul erg gaat woekeren als het aanslaat, dus dan kun je de halve tuin vol hebben als je niet oppast

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar plantjes uit de supermarkt zijn vaak zo bewerkt dat ze niet goed groeien, beter kun je dan bij een kweker een plantje kopen
anneliez
11 jaar geleden
Een muntplantje is niet zo moeilijk.
Het potje waar die nu in zit heeft vast weinig aarde/voedingsbodem maar zelfs daarmee kan het plantje nog wat groeien, tenminste als je hem af en toe water geeft en niet steeds helemaal kaalplukt.
De muntplantjes op m'n keukenvensterbank kregen vaak (zoals wel meer kruiden) last van bladluis e.d.
Nu groeit er op het keukenbalkon enorm veel munt in een grote bak. Ik had daar een kaalgeplukt muntplantje ingezet en het krijgt alleen regenwater.
Kortom, het lijkt me een van de makkelijkste kruidenplantjes. Net als bieslook, die doet ook nooit moeilijk.