Waarom zit er paprika door de shoarma van de supermarkt?

Door de "echte" shoarma van de shoarmazaak zitten geen stukjes paprika. Waarom zit het dan wel door de shoarma van de supermarkt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Men doet dat ongetwijfeld voor de kleur en het geven van een 'gezond' tintje aan een ongezond product. Er zijn overigens wel meer verschillen tussen de shoarma van de supermarkt en die van de shoarmazaak. Overigens lijken producten in de supermarkt maar zelden op datgene wat je in een restaurant krijgt, dus heel bijzonder is het ook niet.

paprika is goedkoper dan vlees. als een winkel paprika erdoorheen doet dan rekenen ze voor de stukjes paprika de prijs van vlees. bij een pak shoarma is de winst dan minimaal maar bij supermarkten is er vaak sprake van massaproductie en dan kwan de winst erg rendabel zijn.

in de "echte" shoarma van de shoarmazaak zit ook geen VARKENSVLEES ! (een reden is dat veel mensen lamsvlees niet lekker zouden vinden!) toch wordt in supermarkten deze shoarma (inclusief van alles, dus ook paprika?) verkocht als "shoarma", terwijl het gewoon een soort 'vleesreepjes/-stukjes zijn in een soort van kruidenmix die men "shoarma" noemt. echte shoarma is heel anders, geloof me !

Stukjes paprika door het shoarmavlees is vrij normaal hoor. In een shoarma/kebab rol zelf zit geen paprika, daar heb je gelijk in. Maar wanneer je een bijvoorbeeld een broodje shoarma, durum of een shormaschotel besteld dan doen ze door het vlees (of erbij) vaak nog geroosterde paprika's, champions, uien etc bij. Vroeger at ik (ben nu een vegetarier) tijdens mijn vakantie in Turkije bijna dagelijks een broodje of durum met shoarma en daar zat ook altijd stukjes paprika in. Wat ik zelf weer heeel vreemd vind van Nederlanders is een appel door het shormavlees. Volgens Knorr wereldmaaltijden, Turkse durum, moet je stukjes appel mengen door het vlees. Komt echt nergens voor in Turkije :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100