Hoe krijg ik de geur van een marinade in de kip!?!

Meestal maak ik zelf een marinade met olie, paprikapoeder, kerriepoeder, zout, peper & knoflook.
Maar hij ruikt meestal lekkerder dan dat die smaakt, en de smaak zit dan ook niet echt het zelfde in de kip. Moet ik de kip wel gewoon met de marinade bereiden & bakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

je hebt ongetwijfeld nagedacht over de marinade, die lekker ruikt én smaakt. misschien moet je eerst nadenken over de kip... en plofkip of andere goedkope kiloknaller smaakt NIET ! als je je eerst verdiept in het leven van de kip voordat je deze in de pan 'gooit' en daarna opeet, zal duidelijk worden dat biologische kippen wél goed smaken ! misschien is het handig om voor jezelf de 'regel' te hanteren, dat als een dier een goed leven heeft gehad, de smaak van het vlees óók goed zal zijn. Toegevoegd na 8 minuten: antwoord op je vraag: ja met de juiste kip, die je eerst marineert (uren in de marinade en keren/druppelen) en dan niet bakken, maar braden (bakken: een biefstuk bak je in een paar minuten, een kip braad je, eerst bruin aan alle kanten, daarna op een klein pitje met plaatje erop in een braadpan met deksel en een beetje kokend water er bij gedaan tegen verbranding van het vet, dit kan een uurtje duren).

misschien kun je de kip het beste een dag in de marinade in een braadzak doen en dan pas de dag erna klaarmaken in de oven. dan heeft de kip langer in de marinade gezeten en is de smaak er beter ingetrokken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100