Waarom rijpt een banaan op kantoor sneller?

Als ik een banaan mee neem naar kantoor, is die in een paar uur verkleurd. Hij smaakt dan nog prima, maar het intrigeert mij. Eenmaal thuis, zie ik dat de andere bananen uit de tros nog gewoon geel zijn. Ik vervoer ze netjes en voorzichtig, daar ligt het volgens mij niet aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat je hem van de tros afhaalt als je naar je werk gaat, daar zit het laatste reservevoedsel in voor de banaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat op kantoor de airco aanstaat !!

en airco`s halen vocht uit de lucht

dus vandaar dat de schil sneller zijn vocht kwijt raakt en dus bruin word
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bananen worden krijgen binnen een paar uur bruine plekken door druk of stoten. De banaan zal in je tas mogelijk toch wat rondrollen of ergens tegenaan drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als die te warm ligt kan dat wel eens gebeuren je moet een banaan in de schaduw laten liggen en er mag niets zwaars opvallen of opliggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
en ook niet te lang laten liggen