Wordt rundvlees zonder biologisch keurmerk, verkrijgbaar in Nederland(se supermarkten), diervriendelijk geproduceerd?

Ik hoor vaak van mensen dat als je naar het dierenwelzijn kijkt, je beter voor rundvlees kunt kiezen dan voor varkensvlees. Maar ik kan nergens vinden of dit klopt. Het liefst koop ik vlees met een biologisch keurmerk, en dat doe ik ook meestal, maar dat kan niet altijd, bijv in een snackbar, dus dan kies ik voor rundvlees. Maar ik wil weten hoe (diervriendelijk of dieronvriendelijk) regulier rundvlees geproduceerd wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat wordt naar mijn mening niet diervriendelijk geproduceerd.

Alles draait daar om geld en winst, en het welzijn van de dieren, alsmede uw gezondheid is van ondergeschikt belang.

Bij biologische boeren gaat het een heel stuk beter in beide opzichten, maar helaas zijn er ook nog steeds biologische boeren die denken dat hun varkens het prima hebben op een stuk betonnen grond, terwijl die dieren gewoon gras zouden moeten kunnen eten.

Als je op een gezonde manier vlees wilt eten heb je bij een snackbar totaal niets te zoeken.

Niet alleen is het vlees bij de snackbar in de regel geen biologische vlees, maar het wordt ook nog eens gebakken in toxische olie!

Een biologische boer laat zijn dieren niet preventief inenten met synthetische stoffen tegen mogelijke ziektes.
Stoffen die uiteindelijk ook in het vlees terecht zouden komen. De biologische boer geeft zijn dieren ook geen injecties of voer met groeihormonen daarin.

Als een dier ziek wordt, zal de biologische boer het dier zo natuurlijk mogelijk behandelen tegen die ziekte, maar mocht dat niet werken, zal ook de biologische boer het dier niet willen laten lijden, en andere wegen bewandelen, om het dier te genezen. Maar dat dier wordt vervolgens wel uit de biologische sector gehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze worden dier onwaardig gehouden. Maar het veevervoer is net zo afschuwelijk. Hierdoor sterven er ook dieren een verschrikkelijke dood door. En de lijdensweg die ze moeten afleggen is onbeschrijflijk.
You tube staat er vol van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met het leven van de koeien op de gemidddelde melkveehouderij is niet zoveel mis in mijn ogen. Hormonen worden hier niet gebruikt, daar wordt door het Rikilt op gecontroleerd. Je kunt vast wel op een boerderij in de buurt wat rondkijken als je het vriendelijk (niet vooringenomen) vraagt, dan zul je met eigen ogen kunnen zien hoe de koeien het daar hebben.