kun je macaroni (kaal) mengen met huzarensalade, als maaltijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou je? Alleen huzarensalade lijkt me al teveel ;)
Of doe het op een boterham.

Antwoorden (6)

Het kan...maar of je het wil...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je met "kaal"bedoelt dat het wel gekookt is? Ja kan wel, of het lekker is,...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles kan, als je van vreemde combinaties houdt. Maar ik zou het niet als maaltijd willen hebben. Veel te vet, veel te weinig groente, hoofdzakelijk koolhydraten. Het zal goed vullen, maar of je daar met deze hitte wel behoefte aan hebt?
Amadea
11 jaar geleden
Het kan prima.
Je krijgt dan een pasta/aardappel salade.
Wel veel koolhydraten in een maaltijd, maar dat
moet je zelf weten.

Ik zou het niet aan je gasten voorzetten,
tenzij je er andere dingen bij serveert........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor, je kunt dat wel mengen, maar of je het nog met redelijke animo zal opeten ?

nee, sommige combinaties zijn niet zo geweldig.
wat je beter kunt doen is de huzarensalade zo lekker koel opeten en de macaroni bijvoorbeeld in een soepje gebruiken, later op de avond.

beter kun je een andere keer er een koude macaroni salade van maken, zoals hieronder beschreven: (uit onderstaande bron)

Ingrediënten voor 4 personen

300 Gr Macaroni
1/2 komkommer
2-3 tomaten
1-2 uien
bieslook
200 gr. feta kaas
200 gr. hamblokjes

Voor de dressing

4 eetlpl olie
1 eetlpl azijn
mosterd (hoeveelheid naar smaak)
peper en zout
Hulpmiddelen
Koekepan, pan, mes, snijplank en een grote salade kom
of 2 normale

Voorbereiding
Snipper de ui
maak de dressing aan in een grote kom, waar ook de complete salade in zou kunnen
maak blokjes van de tomaat, komkommer, ham en kaas
Maak de bieslook klein.

Bereidingswijze
Kook de macaroni volgens gebruiksaanwijzing en spoel het af onder koud water, zodra klaar.
bak de uien ondertussen in een beetje olie, tot ze glazig zijn.

Als eerste doe je nu de macaroni in de kom waar de dressing in zit, dit roer je goed door zodat de dressing over alle pasta heen zit. Vervolgens voeg je alle overige ingrediënten toe en roer het geheel door elkaar heen.

Als laatste doe je vershoudfolie over de kom en plaats je hem in de koelkast.

Serveertips
KOUD, maak de salade dus een dag van te voren of `s ochtends, eet smakelijk.

Klaar voor vanavond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor dat kan heel goed, in Duitsland eten ze heel vaak macaroni salades en daar zit alles in , wat ook erg lekker is is op een pond macaroni ( gekookt en koud ) een bakje kipkerrie salade en wat extra gekookte kipfilet in blokjes of plakjes van de supermarkt , gewoon proberen , smaakt super lekker bij de BBQ maar ook als bijgerecht