Bestaat er zoet koolhydraatarm broodbeleg?

Ik wil minder koolhydraten eten, maar wel voldoende (bruin) brood. Ik eet heel graag chocoladehagelslag en speculoospasta op brood, maar hier zitten veel koolhydraten in. Ik ben opzoek naar zoet koolhydraatarm broodbeleg. Kaas en filet american lust ik wel, maar dat krijg ik 's ochtends niet door mijn keel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er bestaat geen zoet beleg dat koolhydraatarm is. Het is zoet vanwege de koolhydraten. Ik ken niet de voedingswaarde van speculoospasta. Maar er lijkt me veel koolhydraten inzitten, meer dan in chocolade hagelslag. Alternatieven die ik wil geven: 1. jam In jam zitten ook koolhydraten en is zoet, maar het bevat minder koolhydraten dan chocoladebeleg of andere potjes beleg. 2. banaan, aardbeien Niet perse koolhydraatarm, maar wel niet koolhydraatrijk als de voorbeelden die je aanhaalt. En zeker als je hartig beleg niet lekker vindt 's morgens, gaat er een boterham met banaan/aardbeien altijd wel in. Het is mijn favoriete beleg als ik bij het ontbijt niet veel trek heb en toch gezond wil ontbijten. Het is positief dat je graag bruin brood wil eten bij het ontbijt en dat je op zoek bent naar het voor jou het lekkerste broodbeleg! Een goeie vraag!

Er bestaat suikervrije hagelslag. Die bevat beduidend minder koolhydraten dan gewone hagelslag. Toegevoegd na 6 minuten: Cereal heeft ook een vervanger voor speculoospasta.

Bronnen:
http://www.cereal.nl/producten.php?pid=6#nav
http://www.dieetwebshop.nl/shop/C%C3%A9r%C...

halvajam(?) Je kunt ook kokosbrood eten, zonder beleg. 35gr koolhydraten

Het is erg lekker om appelstroop met dunne plakjes appel op je brood te doen. Appelstroop is nog best gezond ook en vers fruit is zeker 's morgens goed vanwege de vezels. Die helpen je darmen op gang te komen! Ook erg lekker; een laagje kwark en daarop rozenbotteljam, een heerlijke combi ! Pure chocohagel en -vlokken zijn trouwens wat minder calorierijk dan melkchocoproducten. Ook lekker zoet en sappig zijn geraspte worteltjes (al dan niet met rozijntjes gemixt) Leg eens een laagje op je bammetje met kaas. Rookvlees is erg mager en met plakjes hardgekookt ei erop is nog lekkerder. Honing is ook lekker en heeft gezonde suikers. Loop eens een reformzaak binnen. Hier vind je tal van gezonde en lekkere dingen voor op brood, zoals div. soorten fruitspreads en jams.

Zoet is altijd koolhydraatrijjk, maar met fructose heb je een langzame suiker die gezonder is dan geraffineerde witte suiker, in de biologische winkel kun je wel wat vinden: jam zonder toegevoegde suiker (dus met alleen vruchtensuikers), ukkie hazelnootpasta (zonder suiker, met fructose) (hoe het met de chocoladepasta en de wit-bruine pasta van ukkie zit weet ik niet maar dat zal wel niet anders zijn), appelstroop / appel-perenstroop zonder toegvoegde suikers en allerlei chocolade-achige dingen zonder vetten en zonder suikers. Verder kun je in het komende seizoen heel veel lekkere vruchten vers op je boterham doen. En je kunt zelf cacaoboter maken van cacao (en dus geen nesquick), boter en een klein beetje fructose (kun je ook in de bio-winkel krijgen).

Je kan kwark of yoghurt zoeten met suikervervanger en dat op je brood smeren.. Kan ook met boter of margarine. Echt smakelijk is het niet maar wel zoet... En of het nu zo gezond is? Ik zou in ieder geval voor stevia kiezen in plaats van sorbitol, xylitol of aspartaam. Als je graag een soort van chocopasta wil kan je wat boter met stevia en cacao mengen....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100