Bedorven frietsaus en 7 weken zwanger, naast dat ik ongelofelijk buikpijn heb (ik kan niet braken) kan dit kwaad in de 1e trimester?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel je huisarts op wijfie!!! Succes xxx

Antwoorden (4)

neem aan dat je het meteen geproefd hebt dat de mayonaise niet goed was of zag je het na het eten!
op zich lijkt het me geen probleem je zou misschien diaree kunnen krijgen
maar bel voor de zekerheid even de spoedpost(huisarts)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook zijn dat die buikpijn van de stress een de zorg om je kind is. Een zwangerschap is spannend natuurlijk en je wilt dat je kind niets overkomt, maar zoveel frietsaus zul je niet op hebben dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
anneliez
12 jaar geleden
Bedorven frietsaus wordt eerder ranzig doordat de olie oxideert dan dat het een voedingsbodem is voor salmonella en dergelijke ziekteverwekkers. Ranzigheid geeft een typische vieze geur, waardoor je het uit je hoofd laat het spul te eten maar de kans dat je er ziek van wordt is niet zo gek groot als je dat toch doet. Als je met 'bedorven' bedoelt dat de THT-datum overschreden was dan is de kans helemaal groot dat je buikpijn een andere oorzaak heeft, bijvoorbeeld je zwangerschap. Als die buikpijn toeneemt dan moet je naar de huisarts. Het komt niet vaak voor maar je zou bijvoorbeeld een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rond 7 weken zwangerschap begint je baarmoeder te groeien waar je pijn en/of krampen van kunt krijgen. (ik dacht rond die periode dat het mis zou gaan door de pijn die ik had) dus het kan gewoon toeval zijn omdat je nu meer op signalen van je lichaam let door het eten van bedorven voedsel.