Havermout is veel grover van structuur dan Brinta. Brinta is ook geen haver, maar tarwe.
Ik zou het dus niet gokken.
bamibal
11 jaar geleden
Nee. Want Brinta laat vloeistof al binden zodra je het eraan toevoegt. Maar havermout laat het pas binden als het kookt. Met Brinta krijg je in plaats van deeg smurrie; daar kan je geen brood van bakken.
Amadea
11 jaar geleden
Brinta is bovendien niet rauw maar al voorgegaard.Niet proberen, het wordt een sof. Heb je niet toevallig muesli in de kast staan ( even de rozijnen er uit pulken)? Je zou het ook kunnen wagen met gewoon bloem of volkoren bloem, hoewel het dan minder krokant of korrelig gaat worden. En anders zit er niets anders op dan even een pak havermout van 53 cent of daaromtrent te gaan aanschaffen ( laag bij de grond in de supermarkt), euroshopper is prima.
De rest van de havermout kan je opmaken door in de avond een portie ( zeg drie eetlepels) havermout met water te laten weken tot de volgend ochtend, er wat melk bij doen en dan 2 tot drie minuten in de magnetron ( kookt snel over). Goedkoper dan Brinta en eigenlijk net zo makkelijk.