Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben een slechte kok. Zijn er kookboeken/recepten waarin alles wat duidelijker uitgelegd wordt?

Vaak weet ik niet wat bedoeld wordt met 'even' bakken, bijvoorbeeld. Ik heb hier een aantal vragen gesteld en dan blijkt dat ervaren koks allerlei dingen weten waar ik niet opgekomen zou zijn. Tenzij het duidelijk bij het recept vermeld zou hebben gestaan natuurlijk!

Bestaat dat? Recepten voor dummies? En dan bedoel ik dus niet heel simpele recepten maar gewoon recepten met extra instructies...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.3K
Antoni
14 jaar geleden
Ik zou je een kookcursus willen aanraden. Informeer hiervoor bij je buurtcentrum.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op onderstaande link kun je 'Koken voor Dummies' bestellen...

Wellicht ook gewoon te krijgen bij de lokale boekhandel...

Toegevoegd na 2 minuten:
Wellicht kun je ook een kookboek voor kinderen halen. De uitleg staat daar vaak duidelijker dan in andere kookboeken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Het kookboek in de link hieronder is heel erg simpel. Er staan snelle makkelijke gerechten in die stap voor stap worden uitgelegd. Kortom het kan bijna niet fout gaan ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaan studenten kookboeken,waar alle basic recepten zoals aardappelen koken,verschillende groenten koken enz.. heel simpel worden beschreven..echt voor de beginnende koker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij van die goedkope boekwinkels met allemaal van die grappige boeken hebben ze meestal wel van die kookboeken als Koken voor sukkels enzo. Misschien heb je daar iets aan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet van jezelf zeggen dat je een slechte kok bent. Want daarmee beperk je je zelf onnodig.