mag ik een zelfgevangen vis aan men kat geven?

Nou kijk, ik ga morgen vissen dus als ik een vis vang, lijkt het mij wel leuk om het aan men kat te geven. Mag dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet een visvergunning hebben om te mogen vissen met een hengel. Je kunt de vis die je gevangen hebt koken en ontgraten en aan je kat geven. Rauw zou ik het niet doen om dat veel vis lintworm heeft of andere ziektes.

natuurlijk mag dat, als jouw kat een straat/zwerfkat zou zijn vangt hij alles zelf en gaat er ook geen 'selectie' aan vooraf. je hebt natuurlijk wel de kans dat hij het niet op eet. ik heb al meer dan 30 jaar katten en de een lust dit en de ander dat en sommige katten eten alles.

nou alle winkels die vis verkopen die controleren of de vis niet ziek is . als hij dat wel is gooien ze die weg . maar de meeste vissen die zijn niet ziek . het ligt er wel aan waar je die vis hebt gevangen test het water als het zwart er tussen zit kan het water ziektekieuwen in zitten . kijk goed . en snij de vis wel eerst goed en kijk of de vis geen karton of papie heeft gegeten . want dat zie je meestal .

Als de vis een ziekte heeft, is het geen verstandig plan om het je kat te geven...

Geen enkel probleem. Zou me wel alleen beperken tot voorns en geen baars geven. Deze hebben namelijk stekels. Visjes tot 10 a 12 cm gaan prima. Heb het zlef ook jaren gedaan en mijn kat is er 16 jaar mee ggeworden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100