Zijn sportshakes een optie om aan te komen zonder sporten?

Ik ben 1.68 (v) en weeg bijna 50 kilo. Ik vind dat zelf te weinig, maar heb al jaren een stabiel gewicht. Ik eet gezond, maar niet extreem veel. Ik ben nooit ziek en heb nog nooit iets gebroken door mijn ondergewicht. Nu wil ik graag aankomen en via een vriend kwam ik op Mammoth 2500 shakes uit. Deze wil ik dan 's ochtends en 's avonds naast mijn normale eten nemen, dus niet in plaats van. Op internet staat alleen info over de werking in combinatie met krachtsporten. Ik sport niet, maar beweeg genoeg. Werkt het voor mij dan ook? En is het erg ongezond?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je die shakes neemt naast je eten, krijg je meer kcal binnen. Als je verder niks aan je sport en eetschema verandert, kom je waarschijnlijk aan (meer kcal binnen dan kcal verbrand). Maar ik denk dat je stukken goedkoper uit bent door gewoon bij je ontbijt en lunch een boterham extra te pakken, en bij je avondeten wat extra op te scheppen etc. Die sportshakes zijn over het algemeen gigantisch duur. Dus gewoon lekker gezond blijven eten zoals je nu al doet, maar bij elke maaltijd en snack net iets meer eten als eerst. Toegevoegd na 1 minuut: en dit bouw je dan langzaam op naar behoefte.

Je zult hier waarschijnlijk wel van aankomen inderdaad. Maar ik zou ze niet al te vaak drinken, want erg gezond zijn ze niet. Het is belangrijk om geleidelijk aan te komen, en ook op een gezonde manier. Doe dit door heel afwisselend te eten, en misschien gewoon wat meer dan je gewend bent. Denk er wel aan dat de weegschaal niet alles zegt over hoe je eruit ziet! Kijk goed naar je lichaam en beslis dan of je ook echt te licht bent. Mocht je dit wel vinden, doe het dan op een verantwoordelijke manier :) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100