Val ik af als ik 3 dagen per week alleen bananen eet en de overige dagen alleen sla/groenten?

Ik wil snel een paar kilootjes kwijt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (6)

Het is in elk geval heel ongezond.
3 dagen eet je je helemaal col met fruitsuikers, en volgens mij kom je verstopt te zitten door de vele suikers.
Daarna eet je 2 dagen sla, dat is voornamelijk water, met ook wel vitamines.

Je valt misschien even een beetje af, maar daarna niet meer (spaarstand).
Je gaat je heel slecht voelen, 3 dagen lang schommelt je suikerspiegel als een gek, en daarna krijg je weinig energie, omdat je dan alleen maar water en wat vitamines binnenkrijgt.

Doe het niet, je komt alleen maar aan hiervan uiteindelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet verstopt door de suikers, maar door de vele bananen.

Wat je beter kunt doen is alle koekjes, chips en fabrieksproducten schrappen.
Ga een week lang vooral veel groente, wat fruit, maar ook volkoren granen en eiwitten eten.
Koop geen dingen in pakjes en zakjes, maar vooral verse producten.
Probeer dit eerst een week uit, maar dit is iets wat je lange tijd vol kunt houden (clean eating).
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt verstopt raken, maar de kans dat je gierende diarree krijgt lijkt me vele malen groter van zo'n konijnenvoerdieet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Diarree is de kans ook groot op ja..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daar kun je wel flink van afvallen, maarja, dat is écht alleen maar water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bananen zijn stoppend. Dat weet iedereen toch? Als je aan de diarree bent word ook vaak geadviseerd om bananen te eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een bakerpraatje, Haelenaar. Ik dacht dat dat inmiddels ook wel redelijk bekend was ?
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2762358/1999/06/12/Spijsverteringskolder.dhtml
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik wist niet meer welke van de 2 het was, maar zoveel bananen is niet echt gezond.
Het enige dat je verliest is watergewicht, en uiteindelijk je spieren. Lichaam houd het vet vast, want die ziet het als hongersnood.
Ritsuka
11 jaar geleden
Schijnt heel dramatisch te kunnen zijn, continue een sugarrush en dan weer crashen. Heb er eens een artikel over gelezen wat er allemaal in je lichaam gebeurt.
Volgens deze sit (zie onder) veroorzaken bananen geen verstopping en zijn ze zeker gezond.
Echter dit bizarre crashdieet is veel te eenzijdig. Je zult vast snel afvallen en als je stopt zit alles er meteen weer aan (of meer jojo-effect). Verder mis je natuurlijk essentiële voedingstoffen. Om snel af te vallen zijn er echt wel uitgebalanceerde mogelijkheden, succes.

Www.hoogstamfruitnh.com/contentFiles/BananenGezond.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult best afvallen, maar daar zul je niet lang plezier van hebben. Zodra je weer gaat eten, kom je het verloren gewicht weer aan, zoniet dubbel. Bovendien is het veel te eenzijdig.
Bananen bevatten trouwens erg veel suiker, en dat is bij een gemiddeld dieet niet het eerste fruit waar mensen voor kiezen.

Alles bij elkaar is het een veel te eenzijdig, zelfs voor korte tijd, en op de lange duur heeft het totaal geen enkel effect.

Eet gewoon gezond, gevarieerd en met mate, en beweeg / sport de komende tijd wat meer. (Lopen, fietsen, traplopen, gras maaien, maakt niet uit wat). Dan val je ook een paar kilo af, en heb je kans dat het er nog af blijft ook als je gezond blijft eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zit allemaal tussen je oren. Als je wilt afvallen moet je gezond eten, porties aanpassen en beweging hebben. Als je hier niet mee kan leven zul je nooit op een gezonde manier afvallen en is alles wat je bent afgevallen en weinig tijd er weer bij, inclusief rente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je zult afvallen. Enkel doordat je dus bijna niet eet.

Maar gezond is het dus echt niet! Beter is om gezonde maaltijden te eten. Niet te snoepen en bewegen.
Als je al minder kcal eet dan je normaal eet (Z'n 300 - 400 kcal per dag minder) maar wel 3 maaltijden per dag en 2 kleine tussendoortjes (fruit) zal je ook snel afvallen. En op een gezondere manier.

Zodra je op de streefgewicht zit kan je langzaam aan wat meer eten totdat je weer op de grens van 2000-2200 per dag zit. (Dat kan trouwens ook meer of minder zijn! Dat hangt volledig af van jou levensstijl en je lichaams eigenschappen, zoals lengte en gewicht).

De manier van 3 dagen bananen en overige dagen sla en groenten werkt dus wel maar is niet gezond en als je daarna op je gewicht bent wat je wilt en je gaat weer normaal eten zul je heel snel alles of het dubbele aankomen! Dat is geen fabeltje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook helpt het eten van een kleiner bord. Zo eet je kleinere porties en heb je psygologisch wel het idee dat je een vol bord eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal wel afvallen, maar je zal ook verstopt raken. Volgens mij is het dan nog gezonder om niks te eten, want alleen maar bananen, dan verstop je echt.

Bovendien hou je het waarschijnlijk niet vol en sla je aan het snoepen. Terug bij af:P