Waarom verkopen supermarkten geen brood uit de diepvries?

Als ik 's middags boodschappen ga doen is het brood dat ik wil hebben bijna altijd uitverkocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeievraag!

Antwoorden (4)

omdat het brood dagelijks vers word aangevoerd, ligt het niet daar in de vriezer..
misschien dat je zelf die broden in kunt slaan en invriezen, zodat je iedere dag dat brood hebt wat je wilt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de vitamine E die in brood zit dood gaat als het brood bevroren wordt. Voor mensen in hun vruchtbare tijd is dat niet verstandig.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid: heb je daar een bron voor?
Dit staat namelijk op de site van het voedingscentrum:
"Vitamine E is gevoelig voor verhitting, met name als er ook zuurstof aanwezig is. Het wordt dan afgebroken. Toch blijft er genoeg vitamine E over in eten en drinken. Een tekort komt nauwelijks voor." en anders deze:
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/vitamine-e/
Deze vond ik ook, daar staat heel andere info in. :
http://www.xead.nl/de-eigenschappen-en-werking-van-vitaminen-e.
Maar waar Yabba zich op baseert weet ik niet..
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen
Amadea
11 jaar geleden
Waar ik dat ooit gelezen heb weet ik niet meer. Ben een tijd heel geïnteresseerd geweest in natuurgeneeskunde, fytotherapie, homeopathie e.d., en heb daar toen veel over gelezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het ook wel leuk vinden om daar een bron van te zien, ik vries altijd brood voor een hele week in en heb nog nooit gehoord dat daar iets mis mee zou zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Op verzoek heb ik een bron gezocht, maar ik hoop dat het mij niet kwalijk wordt genomen als die bron niet wetenschappelijk verantwoord blijkt te zijn...
http://www.de-eekhoorn.com/nieuwsbrief/nieuwsbrief.php?nb_nr=358: Bij het bewerken van voedingsmiddelen, als ook bij het koelen, vriezen en verhitten, gaat veel vitamine E verloren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeiend. Vitamine E is een vetoplosbare vitamine en komt voor in de tarwekiem. Het werkt als een soort antioxidant, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat verhitting vit. E vernietigt. Maar bevriezing? Overigens krijg je met de boter en een eitje op je (volkoren) boterham vele malen meer vit. E binnen dan met die boterham zelf (0.2 mg/100g). Voor mij zeker geen reden om brood voortaan maar niet meer in te vriezen, want ik vind dat toch wel erg handig.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
mensen in hun vruchtbare tijd?
Amadea
11 jaar geleden
In de tijd van hun leven dat ze lichamelijk in staat zijn om te zorgen voor nageslacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Compensatieplus. Er valt over het nut van vitamine E te discussiëren maar feit is dat het een nogal vergankelijk goedje is. Dat van afbraak door vrieskou kom ik op meerdere serieuze websites tegen. Ik had even geen zin om uitgebreid op PubMed te zoeken maar je zit dus echt net uit je nek te kletsen, zoals ik van je gewend ben. ;-)
inderdaad het brood is elke dag vers! dat is toch wat wij willen? maar je kan ook brood bestellen!!! ja écht waar en dan haal je dat de volgende dag op(dat moet je dan wel doen!) als het mij niet lukt om op tijd mijn broodje te bemachtigen dan bestel ik het voor de volgende dag , gaat altijd goed! twas een idee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak hebben supermarkten wel brood in hun diepvries liggen of wordt het bevroren aangeleverd, ze laten dit ontdooien en verkopen het als vers brood. Vraag er eens naar bij je supermarkt. Je ziet dit ook vaak met vlees dan in de koeling ligt. Je kunt zien dat het nog wat bevroren is. Het is natuurlijk per supermarkt wel verschillend.