Hoe komt men erbij om jonge Leidse kaas Pan Pan te noemen?

Wat is de verklaring voor die naam, en is dat ook Nederlands van oorsprong of komt het uit een ander land?

Amadea
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (2)

Die naam slaat nergens op voor Leidse kaas, je zou het ook gran gran kunnen noemen.Hier volgt de juiste betekenis:

pan pan
Radiotelefonisch signaal dat voorafgaat aan een spoedbericht, herhaald in groepjes van drie, en uitgesproken als het Franse woord panne
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/pan pan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een merknaam van een bepaalde soort Jonge Leidse Kaas met een rode korst. En merken verzin je om je te onderscheiden en komt van de maker van de kazen.