Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de consumentenbond wel en heeft deze ijsmaker voor je getest.

Met de Zoku kun je binnen 10 minuten ijsjes maken, in de meest vrolijke kleurtjes en motiefjes. Met of zonder stukjes fruit. Klinkt heerlijk zomers. Werkt het ook?

Met de Zoku kun je inderdaad snel en gemakkelijk ijsjes maken. Het kost wel behoorlijk wat moeite om de ijsjes los te maken en voor het krijgen van die vrolijke streepjes geldt: oefening baart kunst.

Snelle ijsjes
Zodra de Zoku uit de vriezer komt kun je inderdaad meteen ijsjes maken. Die zijn dan binnen 10 minuten klaar. De speciale 'tool' om de ijsjes uit de mal te krijgen is een echte must, want anders krijg je de ijsjes er echt niet uit. Als je ijsjes in één smaak maakt, kun je 3 keer 3 ijsjes achter elkaar maken voordat het apparaat de vriezer weer in moet.

Patronen
IJsjes met streepjes maken, is het een kwestie van oefening baart kunst. Als je één sapje of drankje in de mal doet, moet je eerst wachten tot dit bevroren is, voordat je het volgende sapje of de yoghurt erin kan doen. De bereidingstijd is dan ook langer. Je kunt dan maximaal 2 keer 3 ijsjes maken, voordat de Zoku weer 24 uur de vriezer in moet.

Hulpstukken
Op de doos van de Zoku staan schitterende ijsjes afgebeeld. Helaas wordt de ijsjesmaker niet standaard geleverd met een schenkbekertje om de mal te vullen. Zo'n bekertje is erg handig om zonder morsen de mal te vullen. Hetzelfde geldt voor het toevoegen van stukjes fruit. Dit kan ook wel zonder die hulpstukken, maar dan is het net even wat meer prutsen. Normaal gesproken is knoeien niet zo'n punt, maar als je knoeit tijdens het vullen van de mal (en dat gebeurt zonder die hulpstukken nogal snel) dan bevriest het meteen!

Een pakket met hulpstukken kun je voor €20 op de website bestellen. Jammer, want de Zoku is al niet erg voordelig.

Conclusie
Met de Zoku Quick Pop Maker kun je snel ijsjes maken. En als je de 'supertool' gebruikt, krijg je ze ook goed uit de mal. Met een beetje oefenen en prutsen lukt het ook best om stukjes fruit toe te voegen en ijsjes met streepjes in verschillende kleuren te maken. Nadeel is dat het apparaat toch vrij duur is, dan is het een stuk voordeliger om ijsjes in de supermarkt te kopen. Maar leuk is het ijsjes maken met de Zoku wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/vriezers/zoku-quick-pop-ijsjesmaker/zoku-quick-pop-maker/zoku-quick-pop-maker-revie