Klopt het dat spare ribs een vet/koolhydraten/caloriebom is?

Is het echt zo 'slecht' zoals algemeen verondersteld word?

Ik lees nu namelijk op een gewaardaarde website dat het wel meevalt met het percentage vet/koolhydraten/calorien per 100 gram. Graag een antwoord want ik wil het zo gaan halen maar ik ben dus ook op een SOORT VAN dieet!

Toegevoegd na 17 minuten:
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=8662

Dit is de desbetreffende website.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.6K

Het beste antwoord

In vergelijking met schouderkarbonade bevat spareribs veel minder vet en is minder calorierijk. Schouderkarbonade is 3 x zo vet en calorierijk. De calorieën worden geleverd door vet en eiwit. Geen koolhydraten.
Wat spareribs ongezond maakt is dat je er vaak zoveel van eet. Je eet ongemerkt een halve schaal leeg. En ja, dat is ongezond en een dikmaker!
Ter vergelijking:
Ander vlees , daar eet je bij de maaltijd 1 stukje van gecombineerd met groente en pasta/rijst ed. Dus niet zozeer de voedingswaarde per 100 gram is bepalend maar de hoeveelheid die je ervan eet. En die hoeveelheid is doorgaans groot. Dus ja, een caloriebom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in Spareribs zitten inderdaad veel calorieen. het is ook varkensvlees, dat is minder gezond dan andere vleessoorten. Als je dit een keer neemt, is helemaal niet erg, alleen ik zou het niet te vaak nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spareribs bevatten nauwelijks koolhydraten tenzij ze gemarineerd zijn in zoetigheid. Ze bevatten wel vet en eiwitten, wat er de oorzaak van is dat ze ongeveer 250 kilocalorieën per 100 gram bevatten. Maar het bot gooi je weer weg. Of spareribs slecht voor je lijn zijn hangt dus vooral af van de hoeveelheid die je naar binnen werkt maar dat geldt voor alle soorten voedsel.