Is een ei waarin beetje bloed te zien is gevaarlijk om te eten of bedorven?

Ik heb wel die bloed met lepel verwijdert en daarna ei afgebakken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
38.9K

Antwoorden (3)

Nee, de bloedsporen die veroorzaakt worden door een geknapt bloedvaatje van de kip, zorgen er niet voor dat het ei bederft, of dat het ei gevaarlijk is om te eten.
Je kunt het bloed ook rustig opeten, maar ook kun je het verwijderen met een vochtige lepel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is totaal ongevaarlijk: Bij het produceren van een ei kan er een klein bloedvaatje in de eierstokken van de kip scheuren waardoor er wat bloed in het ei terecht kan komen. Het is een misverstand te denken dat een dergelijk ei bevrucht zou zijn. Mocht er een bloedstipje in het ei te zien zijn, dan kan dat met een natgemaakte lepel worden verwijderd.
fremar
10 jaar geleden
Een beetje bloed in een ei is ongevaarlijk. De reden dat je er wellicht alert op bent is omdat het in verschillende religies verboden is om bloed te consumeren.

Bloed is een teken van leven. Volgens Genesis IX:3-4 is het daarom streng verboden dit te nuttigen (Alles wat zich roert, wat leeft, zal u tot spijze zijn; Ik heb het u alles gegeven evenals het groene kruid. Alleen vlees met zijn ziel, zijn bloed, zult gij niet eten). Het Christendom heeft gek genoeg geen problemen met het consumeren van bloed, maar de Islam en het Jodendom wel.

Dit is weer een voorbeeld waar religie en wetenschap met elkaar van mening verschillen.